دکتر ديانا حسيني بهترين متخصص درمان زگيل تناسلي زنان در مشهد

۳۸ بازديد

زگیل تناسلی چیست ؟

از کجا می آید و با ما چه میکند ؟

در این پست که از کانال تگرام دکتر دیانا حسینی بهترین متخصص درمان زگیل تناسلی زنان در مشهد برداشته شده است قصد داریم همه چیز درباره زگیل تناسلی را شرح دهیم . از ایجاد تا درمان زگیل تناسلی.

علت به وجود آمدن زگیل تناسلی در زنان

همه افرادی که از نظر جنسی فعال هستند در برابر عوارض HPV از جمله زگیل تناسلی آسیب پذیر هستند

این علائم به این معنی است که شما ممکن است  زگیل تناسلی داشته باشید :

 یک یا تعداد بیشتر توده یا توده بدون درد در اطراف واژن، آلت تناسلی یا مقعد

 خارش یا خونریزی از ناحیه تناسلی یا مقعد

- شریک جنسی که زگیل تناسلی دارد، حتی اگر علائمی نداشته باشید.

ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) یکی از شایع ترین علل بیماری های مقاربتی در مردان و زنان در سراسر جهان، به ویژه در کشورهای در حال توسعه است. شایع ترین تظاهرات HPV در ناحیه تناسلی زگیل های آنوژنیتال یا کندیلوماتا آکومیناتا است.

 این ضایعات به صورت پاپول، ندول یا رشد نرم، رشته‌ای، صورتی، بی‌حرکت یا ساقه‌دار ظاهر می‌شوند. معمولاً رشد اگزوفیتی شبیه به گل کلم وجود دارد و معمولاً بدون علامت است.  

چند نکته در خصوص زگیل های تناسلی :

 بیش از نیمی از افراد فعال جنسی در طول زندگی خود به HPV آلوده می شوند.

بخش های تناسلی علیرغم خوش خیم بودن، به دلیل عدم درمان موثر، با بار بیماری و کاهش کیفیت زندگی همراه است.

 واکسن های پیشگیری کننده عفونت HPV که شایع ترین واکسن های پرخطر و کم خطر را هدف قرار می دهند، در برنامه ملی ایمن سازی بسیاری از کشورها در سال 2008 گنجانده شده اند.

مطالعات نشان می دهند که برنامه واکسیناسیون عمومی HPV در کاهش قابل توجه شیوع زگیل تناسلی در بین بیماران واجد شرایط واکسن در کشورهایی که به طور موثر برنامه واکسیناسیون را دنبال میکنند موثر بوده است.

زگیل تناسلی را بشناسیم ؟

زگیل تناسلی زائده های نرمی هستند که روی اندام تناسلی ظاهر می شوند.  آنها می توانند باعث درد، ناراحتی و خارش شوند. آنها یک عفونت مقاربتی (STI) هستند  که توسط سویه های کم خطر ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) ایجاد می شود. بر اساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC)،  HPV  شایع ترین بیماری در بین همه بیماری های مقاربتی است.

در مورد تاثیر کاندوم در پیشگیری از زگیل تناسلی به این موضوع مهم دقت داشته باشید که کاندوم 100 درصد از انتقال زگیل تناسلی جلوگیری نمیکند، اما به طور قابل توجهی بار ویروسی را که وارد بدن می شود کاهش می دهد. با توجه به این نکته که اکثر افراد آلوده هیچ علامتی از عفونت ندارند ، پس استفاده از کاندوم میتواند شانس انتقال ویروس زگیل تناسلی را کاهش دهد. در اکثرمواقع سیستم ایمنی به تنهایی حریف ویروس زگیل تناسلی میشود و معمولاً در عرض 12 تا 18 ماه قادر به مقابله با این ویروس و حذف کامل آن از بدن است. البته که سلامت جسمی و تغذیه صحیح و موارد دیگری که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد نقش تعیین کننده در این که سیستم ایمنی وظیفه خود را به درستی انجام دهد دارد.

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.