برترين وبسايت ارائه دهنده تجهيزات نفت و گاز

۶۳ بازديد

پتروسا، برترين وبسايت ارائه دهنده تجهيزات نفت و گاز

  • معرفي شركت

شركت پتروسپنتا آذر با نام تجاري پتروساكو با تكيه بر دانش متخصصان شركت و همچنين با تجربه‌اي قريب به 20 سال توانسته است نام نكويي در زمينه توليد، واردات و تامين تجهيزات نفت و گاز از خود برجاي گذارد.

nwyt_d1.jpg

  • لوله

بي ترديد خطوط لوله انتقال نفت و گاز از شريان‌هاي مهم اقتصادي كشور و از سرمايه‌هاي ارزشمند ملـي بـه شـمارمي‌روند. بنابراين لازم است مجموعه‌هاي كارفرمائي، پيمانكـاري و بهـره بـرداري احسـاس مسئوليت نموده و ازمحصولات و ادواتي استفاده كنند كه از پيشرفته‌ترين فناوري‌هـا برخوردار بوده و معتبرترين استانداردهاي روز دنيا را دارد.

يكي از بخش‌هاي اصلي تشكيل دهنده يك مجموعه طراحي پروژه‌هاي صنايع نفت و گاز و پتروشيمي، بخش پايپينگ مي‌باشد و لوله به عنوان  مهم‌ترين قسمت از مجموعه پايپينگ است كه بخش وسيعي از طراحي پروژه‌ها را  به خود اختصاص مي‌دهد و داراي انواع مختلفي است. بطور كل لوله‌ها در بخش صنعتي به دو دسته لوله‌هاي فلزي و لوله‌هاي غيرفلزي تقسيم مي‌شوند كه هركدام كاربردهايي متفاوت و متنوعي دارند. كه در ادامه تنها به بررسي ويژگي‌ها و كاربردهاي لوله‌هاي فلزي مي‌پردازيم.

  1. انواع لوله‌هاي فلزي
  1. لوله‌هاي فولادي ضد زنگ (Stainlss Steel)                                                      

اين نوع فولاد تركيبي از آلياژ آهن، كرم و نيكل مي‌باشد و بسته به ميزان كرم و نيكل موجود در فولاد از انواع متنوعي برخوردار است. در واقع تعداد زياد انواع و رده‌هاي فولاد ضد زنگ نشانگر آن است كه اين فولادها به طور وسيعي در صنايع مختلف كاربرد دارند.

با توجه به سختي فرآيند ساخت اين نوع فولاد  معمولا از قيمت بالايي برخوردار مي‌باشند، كه همين موضوع سبب گشته تا در پروژه‌هايي كه هزينه جزء پارامترهاي كم اهميت تلقي شود، بكار رود.

جالب است بدانيد در صورتي‌كه عمليات پرداخت سطحي بر روي لوله‌ها انجام گيرد اين لوله‌ها قابليت آن را دارند تا از نفود و رشد ميكروب‌ها جلوگيري نمايند و امكان استفاده در صنايع غذايي و آشاميدني را پيدا مي‌كنند.

از خصوصيات اين فولادها مي‌توان به مقاومت بالاي آن‌ها در برابر فشار، خوردگي و دماي بالا اشاره كرد.

  1. فولاد آلياژي (Low Temperature Carbon Steel)                                

فولاد آلياژي از كربن وآهن و برخي مواد و فلزات مانند سيليس، مولبيدن، منگنز و … با عيار بسيار پايين ساخته مي‌شود.

اين نوع از لوله‌هاي فولاد آلياژي به علت پايين بودن انبساط حرارتي آن‌ها نسبت به ساير فولادها بيشتر در خطوط گاز سرد و خشك مانندخطوط نيتروژن و سيالات سرد با فشار متوسط و بالا استفاده مي‌گردند.

  1. فولادهاي آلياژي كربن دار( Alloy Steel)

فولادهاي آلياژي كربن دار، آلياژهاي ديگـري از آهن هسـتند كه با افـزودن كربن، سـيليس و فلزاتي همچون مولبيدن، نيكل، واناديم، كرم و برخي ديگر از فلزات با عيار بالا ايجاد مي‌شود.

  1. لوله‌هاي فولادي

مزيت استفاده از لوله‌هاي فولادي به پارامتر مقاومت و هزينه نسبي بستگي دارد. اين نوع لوله‌ها  نسبت به پرتوهاي UV و محيط‌هاي با دماي زياد مقاوم هستند.

 از ديگر مزيت‌هاي اين نوع لوله‌ها مي‌توان به قابليت جوشكاري، مقاومت در برابر خوردگي، دوام و هزينه مناسب اشاره كرد.

  بطور كل لوله هـاي فولادي را بر اساس نوع ساخت به دو دسته لوله‌هـاي درزدار و لوله‌هــاي بدون درز تقسيم مي‌نمايند.

  1. لوله‌هــاي بدون درز

لوله فولادي بدون درز در اصطلاح به لوله مانسمان يا سيم لس (seam-less) معروفند. واژه «بدون درز» به معني عدم وجود درزهاي جوش است.

 در فرايند توليد اين دسته از محصولات از مقاطع فولادي اعم از شمش استفاده مي‌شود و پس از حرارت و كشش و ساير فرايندها به لوله فولادي تبديل مي‌شود.

همچنين از اين لوله‌ها معمولا در شرايطي استفاده مي‌شود كه دما و فشار افزايش مي‌يابند.

لوله‌هاي فولادي بدون درز در موارد مختلف در صنعت نفت و گاز به كار مي‌روند:

عمليات‌هاي بالادستي (لوله‌هاي نفتي) (OTCG)

عمليات‌هاي مياني (انتقال و توزيع سيالات مانند نفت، گاز، بخار، اسيدها، دوغاب‌ها)

عمليات‌هاي پايين دستي (لوله‌هاي فرايندي براي تصفيه نفت و گاز در محصولات مشتق شده)

كاربردهاي لوله كشي عمومي در زمينه تأسيسات

  1. لوله‌هاي درزدار

لوله‌هاي درزدار ((welded pipe،  به لوله‌هايي گفته مي‌شود كه از شكل‌دهي و جوش دادن ورق‌هاي فولادي با ضخامت‌ها و جنس‌هاي مختلف توليد مي‌شوند.

بدين صورت كه ابتدا ورقه‌هايي با ضخامت‌هاي متفاوت و بر پايه اندازه نهايي لوله برش داده مي‌شوند، سپس به دستگاه نورد منتقل شده  و بعد از آن درز به وجود آمده جوشكاري مي‌شود در واقع لوله بدون درز، از جوش دادن دو سر ورق فولادي ساخته شده و به همين دليل لوله به شكل يكنواخت نبوده و درزدار است.

لوله درزدار، داراي سختي زيادي هستند و مي‌توانند نيرو و فشار بالايي را تحمل كنند و با توجه به وزن كمي كه دارند بسيار مقرون به صرفه و اقتصادي هستند.

لوله‌هاي درزدار بر اساسي نوع روشي كه به واسطه آن ورق‌هاي فولادي به هم جوش داده مي‌شوند به دسته‌هاي جوشكاري الكتريكي، زيرپودري و ذوبي الكتريكي تقسيم مي‌شوند كه در ادامه به اختصار تشريح شده‌اند.

  • جوشكاري الكتريكي (Electric Resistance Welded)

 در فرآيند جوشكاري الكتريكي لبه‌هاي ورق در اثر حرارت يك  دستگاه جوش الكتريكي به حالت مذاب درآمده و به يكديگر جوش مي‌خورند، به لوله‌هايي كه بر اثر جوشكاري الكتريكي حاصل مي‌شوند به اختصار ERW گفته مي‌شود.

  • جوشكاري زيرپودري (Submerged Arc Welding)

 يكي از پركاربردترين روش‌هاي جوشكاري در صنعت است. در اين روش وقتي لبه‌هاي ورق با يكديگر نور مي شوند شكافي V شكل بين آن‌ها به وجود مي‌آيد كه با دستگاه جوش قوس الكتريكي شكاف را با زير پودرهاي مخصوص پر مي‌كند.

  • جوشكاري ذوبي الكتريكي  (Electric Fusion Welding) 

 از اين روش جوشكاري در توليد لوله درز مستقيم و يا درز مخفي استفاده مي‌شود. لوله‌هاي درزداري  كه به وسيله اين نوع جوش كاري توليد مي‌شوند به لوله هاي EFW معروفند.

  1. اتصالات فشار قوي

اتصالات فشار قوي دستهاي از اتصالات صنعتي هستند كه نقش مهمي در رشد صنايع مختلف از جمله نفت و گاز و پتروشيمي دارند.

 اگرچه اتصالات فشار قوي تجهيزات بسيار كوچكي هستند اما قلب صنايع انتقال سيالات محسوب مي‌شوند؛ اين اتصالات معمولاً از فولاد و آلياژهاي خاص ساخته ميشوند كه بسته به فشار سيال و اندازه ساير تجهيزات داراي انواع مختلفي هستند.

 از جمله اتصالات فشار قوي كه توسط شركت پتروسا تأمين و توليد مي‌گردد مي توان به انواع  زانويي (جوشي و دنده اي)، فلنج (كور، لبه دار، گلودارو ساكت)، سه راهي، درپوش، رابط و مهره ماسوره اشاره كرد.

 از آن‌جا كه جابه‌جايي اين سيالات همواره با فشار زيادي و درجه حرارت بالا صورت مي‌گيرد لازم است تا با بررسي دقيق ميزان جابه‌جايي از متناسب‌ترين نوع از اتصالات استفاده شود.

  • برخي از مشتريان ما

گروه مپنا، ماموت، شركت نفت ايرانول،گلوبال پترو تك و...

باتوجه به تنوع و پيچيدگي‌هاي صنعت نفت، گاز و پتروشيمي كارشناسان شركت آماده پاسخگويي به سوالات شما هستند. جهت مشاوره مي‌توانيد با شماره 86073350-021 و يا از طريق سايت info@petrosaco.com  با ما تماس حاصل نماييد.

آدرس سايت فارسي: petrosaco.com/fa

آدرس سايت انگليسي: petrosaco.com

 

مراحل انجام ايمپلنت دندان

۶۲ بازديد

ايمپلنت دندان

4seg_q2.jpg

همانطور كه حتما مي دانيد ايمپلنت هاي دندان يك از راه حل هاي جايگزين كردن دندان هاي از دست رفته يا پوسيده به حساب مي آيند. اين روش كه يكي از جديد ترين راه هاي درماني در عرصه دندان پزشكي است ، با استفاده از آن ، لبخند از دست رفته افراد به آن ها باز مي گردد. حال با هم بررسي موارد و جنبه هاي مختلف آن مي پردازيم.

 

مراحل انجام ايمپلنت دندان

 

نخست براي تشخيص اينكه آيا ايمپلنت دندان براي شخص بي خطر است و يا راه بهتري براي جايگزيني آن وجود دارد ، بايد به يك مركز تخصصي ايمپلنت دندان مراجعه و با يك متخصص ايمپلنت مشاوره كرد. پس از انجام آزمايشات لازم و عكسبرداري و راديولوژي از دهان و دندان ها ، در صورت نياز به ايمپلنت متخصص روزي را براي انجام عمل هماهنگ مي كند. اين نكته را در نظر داشته باشيد كه در صورت وجود دندان پوسيده ابتدا لازم است كه آن دندان كشيده شود. در روز مراجعه براي عمل در ابتدا با بي حسي موضعي منطقه تحت عمل را بي حس كرده و سپس اقدام به كاشت پايه ايمپلنت مي كنيم. در مرحله اول بايد سوراخي بر روي استخوان فك ايجاد كنيم تا مكان مناسبي براي قرار گيري فيكسچر يا همان پايه فراهم شود. پس برشي بر روي سطح لثه مي دهيم تا دسترسي به استخوان فك مهيا شود. بعد از دسترسي با استفاده از مته سوراخي بر روي استخوان ايجاد مي كنيم. اين سوراخ بايد به اندازه مناسب باشد كه فيكسچر در آن چفت شود. بنابراين نبايد زياد تنگ يا گشاد شود. پس از قرار دادن پايه حال نياز است كه مدتي به استخوان فك استراحت داد كه در طول اين مدت با پايه پيوند برقرار نمايد و همانند يك ريشه دندان طبيعي آن را در بر بگيرد. نكته ديگر اين است كه در طول اين مدت روكش يا همان تاج دندان بايد در لابراتور ساخته شود. اين روكش دقيقاً متناسب با دندان هاي طبيعي هر فرد تهيه و توليد مي شود. بنابراين همان مدت چند ماهي كه استخوان فك فرد به استراحت مشغول است اين روكش نيز ساخته مي شود.

 

پس از مراجعه مجدد حال بايد به سراغ بقيه روند كاشت برويم. ابتدا جراح از برقراري پيوند ميان استخوان و پايه اطمينان حاصل مي كند و اگر شرايط مهيا بود به سراغ قرار دادن اباتمنت يا همان رابط ايمپلنت بر روي پايه مي رويم. براي اين كار بايد دوباره برشي بر روي لثه و دقيقاً در همان نقطه قبلي زده شود تا دوباره دسترسي به پايه فراهم شود. سپس اباتمنت را كه همانند پيچ در داخل فيكسچر چفت مي شود در جايش قرار مي دهيم. پس از آن مي توان لثه را بخيه زد. با اين كار سر گرد اباتمنت كه محل قرارگيري روكش خواهد بود خارج از لثه باقي خواهد ماند. اكنون مرحله نهايي فرا مي رسد و زمان قرارگيري تاج دندان بر روي اباتمنت است. پس از قرار گيري آن كار تمام است.

 

پس از انجام عمل نكات ايمني و مراقبتي را از جراح دريافت خواهيد كرد كه در صورتي كه مي خواهيد دندان هايتان عمر بالايي داشته باشند ، حتماً بايد آن ها را رعايت كنيد.

 

برند هاي ايمپلنت

 

ايمپلنت دندان ، شامل برند هاي متفاوتي مي باشد. اين برند هاي توسط كارخانه هاي متفاوت و توسط كشور هاي متفاوتي ساخته مي شوند . اين ايمپلنت اكثرا در كشور هاي سوئيس ، كره اي ، المان ، فرانسه و آمريكايي ساخته مي شوند . براي آشنايي با تمام اين برند ها به لينك زير مراجعه كنيد .

 

انواع برند ايمپلنت دندان

 

مزاياي ايمپلنت دندان

 

حال كه ريز به ريز جز‌‌ئيات ايمپلنت دندان را برايتان توضيح دادم به سراغ ذكر مزاياي فوق العاده آن مي رويم :

 

? – ظاهر زيبا :‌همانطور كه بالاتر توضيح داده شد تاج ايمپلنت در لابراتور و تا حد امكان مشابه ساير دندان هاي طبيعي فرد ساخته مي شود. بنابراين وقتي در داخل دهان قرار مي گيرد بسيار طبيعي جلوه مي كند و لبخند فرد را به او باز ميگرداند.

 

?- مقاومت بالا : بر خلاف دندان هاي مصنوعي يا ساير روش هاي جايگزيني دندان ايمپلنت دندان بسيار مقاوم است. زيرا پايه آن همانند ساير دندان هاي طبيعي مانند ريشه با استخوان فك پيوند برقرار مي كند.

 

?- بهبود وضعيت جويدن و تكلم : براي افرادي كه از دندان هاي مصنوعي استفاده مي كنند اين نكته بسيار بارز است كه صحبت و جويدن غذا به علت لق زدن دندان مصنوعي هميشه با مشكل برايشان رو به رو بوده است و شايد باعث خجالتشان مي شده است. اما ايمپلنت دندان از آنجايي كه كاملاً سفت و محكم است ، همانند ساير دندان هاي طبيعي فرد عمل مي كند و مي توان بهترين بهره را از آن برد.

 

معايب ايمپلنت دندان

 

در كنار ساير موارد ذكر شده يكي دو نكته شايد در مورد معايب ايمپلنت قابل ذكر باشد :

 

? – هزينه بالا : ايمپلنت دندان به علت تمام مزايايي كه در بالا ذكر شد هزينه اي بيشتر از ساير روش هاي جايگزيني دندان دارد كه شايد براي همه افراد مقدور نباشد.

 

?- طولاني بودن مدت عمل : همانطور كه در بالا عنوان شد در ميان عمل بايد چند ماهي به استخوان فك استراحت داد تا به خوبي با فيكسچر كار گذاشته شده پيوند برقرار كند. بنابراين براي افرادي كه عجله دارند تا هر چه زودتر به دندان مورد نظر خود برسند شايد چندان مناسب نباشد اما در اين مورد هم روش هاي جايگزيني مانند ايمپلنت فوري وجود دارد كه براي آن مي توانيد با متخصص مربوطه مشاوره داشته باشيد.

 

مراقبت هاي پس از انجام ايمپلنت دندان

براي مراقبت از ايمپلنت دندان اين نكته را بايد در نظر داشته باشيد كه مراقبت تنها مربوط به روز هاي ابتدايي نمي باشد و بايد در دراز مدت نيز نظافت و بهداشت ايمپلنت و ساير دندان ها را رعايت كنيد نا طول عمر آن ها را بالاتر ببريد. نكات مهم در مورد روز هاي ابتدايي استفاده از مواد غذايي نرم مانند سوپ و فرني است تا زخم ها زودتر التيام يابند. همچنين بايد مراقب باشيد كه تحت فشار قرار نگيرند.

 

در دراز مدت نيز بايد مسواك روزانه و نخ دندان و استفاده از دهان شويه را هميشه انجام دهيد و در صورت امكان آن ها را نزد متخصص شست و شو دهيد.

 

قيمت ايمپلنت دندان

منبع: شفقنا

براي اطلاع از قيمت ايمپلنت دندان ، مي توانيد به لينك زير مراجعه كنيد .

 

هزينه ايمپلنت