قابليت تعقيب هوشمند(Smart Tracking)در دوربين هاي هايك ويژن

۴۷ بازديد

قابليت تعقيب هوشمند(Smart Tracking)در دوربين هاي هايك ويژن

تصوير برداري از محيط به عنوان نخستين ماموريت دوربين هايك ويژن  است ، اما امروزه با پيشرفت علم و استفاده از تكنولوژي ، راهكار هاي نوآورانه متعددي وجود دارد تا كاربران بتوانند كوچك ترين تهديدي را در مراحل ابتدايي شناسايي و با يك تصميم به موقع ، از بروز مشكل جلوگيري كنند . يكي از اين تكنولوژي هاي هوشمند قابليت تعقيب يا رديابي هوشمند است .
قابليت تعقيب هوشمند يا Smart Tracking در برخي از دوربين هاي اسپيد دام يا متحرك هايك ويژن وجود دارد . اين دوربين هاي مي توانند هدف يا اهدافي كه در ميدان ديد دوربين PTZ هايك ويژن ، حركت مي كنند را شناسايي و دنبال كنند . اين مهم باعث شده تا افراد مشكوك همواره تحت نظارت دوربين قرار بگيرند و بدين ترتيب سطح ايمني ارتقا مي يابد .

قابليت تعقيب هوشمند (Smart Tracking) در دوربين هاي هايك ويژن


دوربين متحرك هايك ويژن در حال تصوير برداري از محيط است. در اين حال يك هدف متحرك در حال عبور از ميدان ديد دوربين است ، در صورتي كه سوژه براي مدت زمان معيني و در منطقه هدف قرار داشته باشد ، دوربين به عنوان هدف بر روي فرد يا شي متحرك ، قفل شده و اقدام به رديابي هوشمند مي كند . تعقيب هوشمند ، عملكرد دوربين هاي متحرك را بهبود مي دهد .

معمولا دوربين هاي اسپيد دام نياز به يك اپراتور دارند تا با چرخاندن جهت دوربين ، از مناطق مهم تصوير برداري كند ، در صورتي كه دوربين گردان مجهز به تكنولوژي رديابي هوشمند – Smart Tracking باشد ، مي تواند بطور خودكار افراد و اشياي متحرك نزديك شونده را تشخيص داده و با كيفيت بالاتري آنها را تحت نظر گرفته و تصوير برداري نمايد.

روش هاي متعددي براي تنظيم تعقيب هوشمند هايك ويژن وجود دارد كه عبارتند از :

1- تنظيم بصورت دستي – Manual

در اين حالت ، كاربر بصورت دستي يك سوژه را براي دوربين متحرك هايك ويژن تعريف مي كند و دوربين از آن هدف تصوير برداري مي كند .

 2- تشخيص عبور از خط فرضي – Line Crossing Trigger

كاربر با ترسيم يك خط فرضي در محل مورد نظر مي تواند اهداف را شناسايي كند . در اين حالت چنانچه هر فرد يا شي متحركي  ، از خط فرضي عبور كند ، دوربين با قفل شدن بر روي آن ، اقدام به رديابي هوشمند مي كند

بيشتر بخوانيد:    تي وي تي         پكيج دوربين مداربسته

        

 3- تشخيص كالا يا چمدان رها شده – Unattended Baggage Trigger

با تنظيم اين حالت ، دوربين مي تواند اشياي رها شده در يك محل كه مدت زمان طولاني در آنجا رها شده اند را شناسايي و با دقت بالاتري از آنها تصوير برداري مي كند . فرودگاه ، مترو ، ايستگاه راه آهن ، ترمينال هاي مسافربري و مواردي از اين دست كه احتمال بمب گذاري وجود دارد بهترين مثال استفاده از اين نوع دوربين هاست .

 4 – فعال شدن با ورود يا خروج فرد از يك ناحيه Region Entrance/Exiting Trigger

در اين حالت كاربر با ترسيم يك ناحيه مشخص ، اجازه ورود يا خروج را براي افراد صادر مي كند و در صورت ورود يا خروج افراد ، دوربين بر روي آنها قفل شده و رديابي هوشمند انجام مي دهد .

 5- فعال شدن با قابليت تشخيص شي حذف شده از تصوير – Object Removal Trigger

در اين حالت دوربين به گونه اي تنظيم مي شود تا در صورت حذف يك شي از منطقه ي از پيش تعيين شده ، آن را مشخص كرده و تعقيب نمايد . موزه ها ، فروشگاه اجناس زينتي ، طلا و جواهر فروشي ها و … از مهمترين كاربردهاي اين نوع دوربين ها هستند .

با توجه به ضرورت استفاده از دوربين مداربسته گردان در پروژه ها ، توصيه مي شود كه از دوربين هاي PTZ مجهز به ويژگي هاي هوشمند از جمله Smart Tracking استفاده شود تا در صورت بروز مشكل ، فرد يا افراد خاطي را شناسايي و به مراجع قضايي معرفي نماييد .

 

شارپ آكواس آر 6 با دوربين لايكا و تراشه اسنپدراگون 888 معرفي شد

۳۷ بازديد

شارپ آكواس آر 6 با دوربين لايكا و تراشه اسنپدراگون 888 معرفي شد

اخبار تلفن همراهساير كمپاني ها

 

شارپ امروز گوشي هوشمند آكواس آر 6 (Aquos R6) را براي عرضه در بازار ژاپن معرفي كرد. يك گوشي پرچمدار كه برخلاف مد روز دنيا، تنها از يك دوربين در پشت خود برخوردار مي‌باشد كه البته سنسور بزرگ 1 اينچي دارد. در واقع، اين بزرگترين سنسور دوربيني است كه در يك گوشي هوشمند به كار گرفته شده و محصول همكاري مشترك با لايكا (Leica) است. در ادامه با ديجي رو همراه باشيد.

بيشتر بخوانيد:    خريد دوربين مداربسته     دوربين مدار بسته

آكواس آر 6 همچنين اولين گوشي هوشمند دنياست كه به نمايشگر 6.67 اينچي Pro IGZO OLED مجهز مي‌شود. اين نمايشگر از قابليت نرخ تازه سازي ديناميك برخوردار است كه به صورت خودكار و بسته به محتواي نمايش داده شده از 1 تا 240 هرتز تغيير مي‌كند تا تعادلي مناسب بين كيفيت تصوير و مصرف انرژي ايجاد شود. رزولوشن اين صفحه نمايش نيز به صورت +WUXGA يعني 2730 در 1260 پيكسل در نظر گرفته شده است.

 

شارپ براي اين گوشي از تراشه پرچمدار اسنپدراگون 888 استفاده كرده و آن را تنها با يك پيكربندي حافظه توليد نموده كه داراي 8 گيگابايت رم و 128 گيگابايت فضاي ذخيره سازي داخلي است. دوربين پشتي 20 مگاپيكسلي با گشودگي ديافراگم f/1.9 و فاصله كانوني 19 ميلي متري است و در كنار آن يك سنسور تشخيص عمق (ToF) به همراه فلاش LED تعبيه شده است. دوربين آكواس آر 6 از تثبيت الكترونيكي تصوير يا EIS پشتيباني مي‌كند.

استفاده از يك سنسور بزرگ در دوربين آكواس آر 6 باعث شده تا اين گوشي عملكرد تحسين برانگيزي در شرايط نور كم داشته باشد. همچنين، اين دوربين در مقايسه با دوربين ديگر گوشي‌هاي موجود در بازار از دامنه ديناميكي وسيع‌تر و نويز كمتري دارد.

بيشتر بخوانيم:    خريد دوربين مدار بسته    قيمت دوربين مدار بسته

از ديگر مشخصات سخت افزاري آكواس آر 6 مي توان دوربين سلفي 12 مگاپيكسلي، اسكنر اثر انگشت زير نمايشگر، باتري 5000 ميلي آمپر ساعتي و ضد آب و گرد و غبار بودن اشاره كرد. اين گوشي در دو رنگ مشكي و سفيد توليد شده، اما قيمت آن هنوز اعلام نشده است.