چرا ISO 9001 مهم است

۲۷ بازديد

چرا ISO 9001 مهم است

دستيابي به گواهينامه ISO 9001 نمادي از وضعيت و تضمين كيفيت شناخته‌شده در سطح بين‌المللي است. فرض بر اين است كه سازمان‌هاي داراي مجوز به يك سيستم ثابت براي اطمينان از سطح بالايي از رضايت مشتري و بهبود مستمر دست‌يافته‌اند.

 

مزاياي صدور گواهينامه ISO 9001

طيف گسترده‌اي از مزايا وجود دارد كه ISO 9001 را براي هر سازماني مهم مي‌داند. من مزاياي اصلي را در زير ذكر كرده‌ام.

 

گواهينامه ISO 9001 چگونه به سود تجارت شما مي‌رسد:

 

پتانسيل سود و سهم خود را در بازار افزايش دهيد

در صرفه جويي در وقت از مديريت كارآمد منابع

كاهش يا از بين بردن مشكلات و ناهنجاري‌هاي مكرر

بهبود تصوير و اعتبار برند

كار دستي از طريق ادغام فرآيند و اتوماسيون فرايند كاهش مي‌يابد

كارايي و اثربخشي سازماني با استفاده از داده‌ها و شواهد براي اطلاع از تصميم گيري بهبود مي‌يابد

رويكرد ISO 9001 هر دو فرايند منفرد و همچنين نحوه تعامل همه اين فرايندها را با يكديگر بررسي مي‌كند. با بررسي رابطه بين تمام فرآيندهاي تجاري خود در چارچوب يك سيستم مديريت كيفيت ، مي‌توانيد زمينه‌هاي مناسب براي بهبود و پيشرفت را شناسايي كنيد.

 

اگر مي‌خواهيد به اهداف شغلي خود برسيد ، استفاده از داده‌ها و شواهد براي هدايت تصميم گيري ضروري است. همچنين جمع آوري گزارش‌هاي مناسب و مستند سازي مناسب اقدامات خود نيز ضروري است ، بنابراين در وهله اول داده‌هايي براي كار با آن‌ها داريد. دستگاه‌هاي مديريت كيفيت در اين زمينه خوب هستند و چارچوبي را براي ثبت تمام فرآيندهاي كسب و كار شما فراهم مي‌كنند.

 

صدور گواهينامه ISO 9001 به نفع مشتريان شما است:

 

اين تأييد اين موضوع است كه شما يك فروشنده قابل اعتماد و باكيفيت هستيد

رضايت مشتري تمركز اصلي استاندارد ISO 9001 است

با بازخورد مشتري مي‌توانيد سريع و كارآمد رسيدگي كنيد

برنامه ريزي پيشگيرانه به معناي رسيدگي به مشكلات است قبل از اينكه فرصتي براي مشتريان شما ايجاد كنند

يكي از مهمترين عوامل ايجاد كننده سيستمهاي مديريت كيفيت ، تمركز بر بهبود رضايت مشتري از طريق تعريف نيازها و اهداف آنهاست. سپس بهبود رضايت مشتري منجر به ادامه كار مي‌شود.

 

وقتي به نظر مشتري مي‌رسد كه شما استانداردهاي كيفيت بالاي ايزو 9001 را رعايت كرده‌ايد ، راحت‌تر به شما اعتماد خواهند كرد.

 

نحوه صدور گواهينامه ISO 9001 براي كارمندان شما

 

مشاغل به لطف بهبود عملكرد تجاري از امنيت بيشتري برخوردار هستند

كارمندان به دليل نقشهاي كاملاً مشخص و ساده (كارهايي كه بايد انجام دهند و نحوه انجام آن) رضايت شغلي و شادي بيشتري را در محيط كار گزارش دادند.

منابع آموزشي ، آمادگي و آموزشي به راحتي با برنامه ريزي بهبود يافته و ساختار سازماني در دسترس هستند

پياده سازي سيستم مديريت كيفيت مي‌تواند فرهنگ بهبود مستمر شركت را ارتقا بخشد

كارمندان بيشتر درگير مي‌شوند و نسبت به فرايندهايي كه استفاده مي‌كنند احساس مسئوليت بيشتري مي‌كنند

پرورش فرهنگ بهبود مستمر مي‌تواند با ايجاد احساس اينكه كارگران به‌طور فعال در توسعه ، اجرا و بهبود فرايندهايي كه روزانه استفاده مي‌كنند ، به بهبود روحيه كارگران (و همچنين خوشبختي كلي در محل كار) كمك كند.

 

علاوه بر اين ، جاي منطقي دارد كه افرادي كه در مورد طراحي و بهبود يك روند خاص تصميم مي‌گيرند ، كساني هستند كه درواقع از آن به‌طور روزانه استفاده مي‌كنند.

 

با گردهم آوردن كل نيروي كار براي ايجاد و بهبود فرايندهاي موجود ، شما نه تنها فرهنگ بهبود مستمر را پرورش مي‌دهيد ، بلكه كاركنان را با اهداف كل سازمان همسو مي‌كنيد.

نحوه اخذ گواهينامه ISO 9001

براي دريافت گواهينامه ، شما اساساً بايد سيستم مديريت كيفيت را مطابق آخرين استاندارد ISO 9001 براي راه‌اندازي سيستم مديريت كيفيت پياده سازي كنيد ، و سپس با بررسي اين سيستم مديريت كيفيت توسط يك حسابرس مجاز ادامه دهيد.

 

نتيجه يك گواهينامه است كه معمولاً به مدت سه سال به طول مي‌انجامد و پس از آن سازمان مجبور مي‌شود مجدداً آن را اعتبار سنجي كند.

 

ازنظر فني ، فقط براي سازمان‌ها مي‌توان گواهينامه ISO 9001 را دريافت كرد ، اما براي وضوح ، من بخشي را توضيح داده‌ام كه چگونه يك شخص مي‌تواند به يك سازمان مجاز (CB يا ثبت) تبديل شود تا حسابرسي‌هاي صدور گواهينامه را براي سازمان‌ها انجام دهد.

 

براي سازمانها

بايد به صراحت بيان شود كه ISO 9001 گروهي نيست كه سازمانها بتوانند به آن "بپيوندند". اين‌يك گواهينامه است كه بايد به‌عنوان بخشي از يك فرايند حسابرسي خاص به دست آيد.

 

براي دريافت گواهينامه ISO 9001 ، شما بايد:

 

ساخت و اجراي سيستم مديريت كيفيت مطابق با اصول آخرين استاندارد ISO 9001

براي ارزيابي عملكرد سيستم مديريت كيفيت خود در برابر آخرين استاندارد ISO 9001 ، مميزي توسط يك سازمان معتبر (CB يا ثبت) انجام دهيد.

در صورت موفقيت ، پس از سه سال (و هر سه سال پس از آن) بايد گواهينامه مجدد را تأييد كنيد تا از استاندارد بودن خود اطمينان حاصل كنيد (و همچنين تغييرات جديد در استاندارد)

براي افراد

همانطور كه در بالا گفته شد ، ISO 9001 يك استاندارد شخصي نيست و بنابراين افراد نمي‌توانند "گواهينامه بگيرند". بااين‌حال ، آن‌ها مي‌توانند پس از يك دوره آموزشي 5 روزه ، به حسابرس رسمي تبديل شوند.

https://www.educationstream.org/eportfolios/51/Pgina_de_Inicio/iso___

شهر هوشمند و الزامات اجرايي براي آن

۳۳ بازديد

شهر هوشمند و الزامات اجرايي براي آن

موج مهاجرت از روستا به سمت شهرها كه در در نيمه دوم قرن گذشته به شدت در سراسر جهان افزايش يافته بود همچنان به روند فزاينده خود ادامه مي دهد. آمارها نشان مي دهند كه تا سال ???? نزديك به ?? درصد مردم كشورهاي توسعه يافته و ?? درصد ساكنين كشورهاي در حال توسعه در شهرها سكونت خواهند داشت. از سوي ديگر بر اساس آمار ميانگين مصرف انرژي مي دانيم كه انسان هاي شهرنشين بيش از حد نياز خود از منابع طبيعي استفاده مي كنند و در نتيجه انتظار فاجعه كمبود منابع در سه دهه آينده دور از ذهن نخواهد بود. سوال اساسي اين است كه فناوري شهر هوشمند مي تواند معضلات آينده بشر را تا حدودي برطرف سازد؟

انرژي هوشمندسيستم‌هاي هوشمند انرژي ميزان مصرف انرژي را زير نظر قرار مي‌دهند و آن را با بازدهي بيشتري مديريت و حفظ مي‌كنند. سيسكو برآورد كرده، در شهرهايي كه بر مبناي اطلاعات دقيق كار مديريت مي‌شوند، بازدهي انرژي در ?? سال آينده ?? درصد افزايش مي‌يابد. با استفاده از منابع انرژي تجديدپذير، مديريت ذخاير آب و داشتن يك سيستم مديريت پسماند شهرها مي‌توانند ميزان آلودگي را كاهش داده و انرژي كمتري مصرف كنند. هايك ويژن   

حمل و نقل هوشمند: هدف از حمل و نقل هوشمند اين است كه گزينه‌هايي براي حمل و نقل پايدار فراهم شود. طبق گزارش‌ها يك آمريكايي به طور ميانگين در سال ?? ساعت در ترافيك مي‌ماند. با رشد سريع شهرها، بايد روش‌هاي حمل و نقل جديدي معرفي شود تا جابه‌جايي پويا بماند. به اين ترتيب، براي دولت آمريكا ??? ميليارد دلار در سال صرفه‌جويي مي‌شود. پياده‌‌روي، دوچرخه‌سواري و ديگر روش‌هاي جابه‌جايي تركيبي بعضي از راه‌حل‌هايي است كه مي‌تواند تا حدودي مشكل ترافيك و حمل و نقل را حل كند. پيدا كردن راه‌‌حل‌هاي جديد و بهتر مي‌تواند هزينه‌ها را كاهش دهد و تأثير مثبتي بر محيط زيست داشته باشد.

زيرساخت هوشمند: زيرساخت هوشمند بنيان لازم براي همه‌ي راه‌حل‌هاي هوشمندانه را فراهم مي‌كند. با استفاده از فناوري‌‌هاي جديد براي تبديل داده خام به اطلاعات مي‌توان برنامه‌ريزي‌هاي شهري و منطقه‌ي انجام داد تا براي نيازهايي كه در آينده به وجود مي‌آيد، مناسب باشند. همچنين سيستم‌هاي فعلي را مي‌توان با تحليل داده‌ها، الگوهاي ترافيك و سيستم‌هاي رديابي بهبود داد. نصب دوربين مداربسته   

بهداشت و سلامت هوشمند: براي تطابق با تغييرات در جمعيت شهري، بايد خدمات هوشمندتري در زمينه بهداشت و درمان ارائه شود. روش‌هاي هوشمندتر براي فراهم كردن سرويس‌هاي درمان مي‌تواند هزينه‌ها را كاهش دهد و بين فعالان صنعت بهداشت و درمان ارتباط مؤثري برقرار كند و اطلاعات ضروري بيماران فراهم شود. وقتي پرستاران و پزشكان به اطلاعات بيماران دسترسي داشته باشند، مي‌توانند به شكل‌هاي جديدي با يكديگر همكاري نمايند تا به بهترين نحو از بيماران مراقبت كنند. يك شهر هوشمند در مقايسه با يك شهر سنتي بهتر مي‌تواند نسبت به چالش‌هاي ناشي از افزايش جمعيت واكنش نشان دهد. با بهره‌گيري مؤثرتر از منابع دولت‌ها مي‌توانند هزينه‌ها را پايين بياورند، كيفيت زندگي را ارتقا دهند و نياز نسل‌هاي آينده را برآورده كنند.

خدمات عمومي هوشمند: با برقراري ارتباط ميان شهروندان و مقـامات شهرها مي‌توانند به مكان هايي امن‌تر، پاكيزه‌تر تبديل شوند و استانداردهاي كلي شهر بالاتر بروند. اگر شهروندان اين امكان را داشته باشند كه مشكلات جمع‌آوري زباله يا ديگر مشكلات زيرساختي را گزارش دهند، مقامات مسئول سريع‌تر مي‌توانند دست به كار شوند و مشكلات را حل نمايند. تي وي تي 

فراتر از فناوري حفاظت شهرهاي هوشمند

بسياري از شهرها تقريباً هيچ برنامه‌اي براي ايمن‌تر شدن ندارند. شهرهاي مختلف جهان به شكلي روزافزون در حال گذار هستند تا به شهرهاي هوشمند تبديل گردند: در شهرهايي كه راه‌كارهاي حفاظتي با ساير سيستم‌ها يكپارچه مي‌شوند، مزاياي فناوري فراتر از حفاظت و در ساير فعاليت‌هاي شهر نيز به كار مي‌رود.

اگرچه اين گذار هنوز به طور كامل همه‌گير و رايج نشده است، اما گذار ضروري و مهم بعدي، يعني گذار از شهر هوشمند به شهر شناختي (شهر هوشمندتر از smart city) هم اكنون در حال وقوع است. سه سال پيش، سازمان ملل گزارش كرد كه ?? درصد از جمعيت جهان شهر نشين هستند و تا سال ???? اين رقم به ?? درصد مي‌رسد. براي اين رشد، دلايل بسياري وجود دارد: شهرها مستعد آن هستند كه فرصت‌هاي شغلي و تحصيلي بيشتري را فراهم كنند و همينطور دسترسي بيشتري به امكاناتي نظير حمل و نقل عمومي، ورزش و رويدادهاي فرهنگي بدهند. اين عوامل منجر به رشد شده و متعاقباً خدمات، زيرساخت‌ها و منابع عمومي موجود را زير سؤال خواهد برد. واضح است كه حفظ ايمني شهرنشينان با جلوگيري از رشد جرم و جنايات از اهميت بسيار زيادي برخوردار است.  قيمت دوربين مداربسته

 

استفاده از داده‌ها و نرم‌افزارها با حسگرهاي متصل

مشكلاتي وجود دارد كه حسگرهاي متصل، داده‌ها و نرم‌افزارها مي‌توانند راه‌كارهاي مفيدي برايشان ارائه نمايند. به طور مثال، دوربين‌هاي ترافيكي متصل به شبكه قادرند وضعيت ترافيك را به صورت آني براي مديران شهر و نيز عموم مردم پخش كنند و مسافران مي‌توانند از يك برنامه‌ي موبايل به داده ها دسترسي يابند و مسير خود را بر طبق آن تنظيم نمايند. محاسبه‌ي هوشمند برق مثال ديگري است كه در آن نظارت و گزارش دهي مصرف انرژي به صورت آني و در لحظه، شهروندان را قادر مي‌سازد تا بازخور ثابتي از تأثير سبك زندگي جديد بر مصرف انرژي و هزينه‌هاي ماهانه‌ي خود دريافت كنند. خدمات رفاهي نيز مي‌توانند از اين داده‌ها بهره‌مند شوند؛ زيرا داده‌ها زمان و مكان‌هايي كه تقاضا زياد است را مشخص مي‌كنند و نيز بخش‌هاي شبكه‌ي توزيع را كه تحت فشار زيادي هستند تشخيص مي‌دهند. تجهيزات دوربين مداربسته

ايجاد هوش عملي

مثال‌هاي ذكر شده، نياز واضح به جمع‌آوري داده‌هاي مرتبط در ابتداي امر را مشخص مي‌كنند و بنابراين توضيح مي‌دهند كه چرا اولويت‌هاي شهر هوشمند بر جمع‌آوري گسترده‌ي داده‌ها (به ويژه ويدئو و تصوير) با كمك راه‌اندازي تعداد زيادي دستگاه‌هاي نظارتي و ضبط، همچون دوربين‌هاي نظارت تصويري و ANPR تأكيد دارد.با اين حال بعضي از آن اولويت‌ها نظير دوربين‌هاي با نور قرمز يا سيستم‌هاي غربالگري مسافران پرواز با كامپيوتر، براي كارهايي فراتر از حفظ امنيت به كار مي‌روند كه ممكن است منابع محدود را اتلاف نموده و به دليل راه‌كارهاي پر هزينه منجر به تأخير در حمل و نقل شهر هوشمند شوند. به عبارت ديگر، تكنولوژي الزاماً منجر به ايمني بيشتر نخواهد شد.اما آيا اين بدان معنا است كه ما مي‌توانيم آنچه نياز داريم را به سرعت بيابيم؟

نگاهي فراتر از فناوري براي نظارت هوشمند

شهرها نيازمند راه‌كارهايي هستند كه به شما در يافتن آنچه نياز داريد كمك كنند (همچون يافتن يك كودك گم شده يا يك مظنون) و «اطلاعات زياد» را به «هوش عملي» تبديل كنند. اين عصر جديد فناوري‌هاي نظارتي همچنين مي‌تواند به تقويت قانون در حفظ نظم و امنيت عمومي كمك كند. هر چه مناطق ديد بيشتر باشد، مشاهده طولاني‌تر خواهد بود و داده‌هاي نظارتي بيشتري را مي‌توانيم ذخيره‌سازي و فهرست كنيم و بنابراين اطلاعات مورد نياز بيشتري را به دست خواهيم آورد. دوربين‌ مداربسته تحت شبكه   

يك پيش‌بيني بارز براي راه‌كارهاي شهر هوشمند وجود دارد. داده‌ها اغلب در يك جهت و از دستگاه‌هاي نظارتي به مقامات دولتي انتقال مي‌يابند كه منجر به بروز تنش‌هايي ميان حريم خصوصي و اهداف دولتي يعني برقراري ايمني و بهره‌وري بالاتر، خواهد شد.

راه‌كارهاي شهر هوشمند براي ايمني عمومي

اين نياز اساسي براي ايمني عمومي، يكي از بزرگ‌ترين فشارهاي موجود است كه ما را به سمت راه‌كارهاي شهر هوشمند هدايت مي‌كند: رويكردهايي كه در جستجوي حل چالش‌هاي شهري به‌وسيله‌ي تكنولوژي‌ها مي‌باشند. تفكر پشت اين اولويت‌ها آن است كه با قابليت اتصال به اينترنت و داده‌هاي آني، مطمئناً مشكلات مربوط به سلامت محيط، اجتماع، اقتصاد و حتي سلامت عمومي بايد بيش از پيش مديريت شوند. اگر تكنولوژي بتواند تمامي صنايع را دستخوش اين گذار كند، چرا نتواند شبكه‌هاي برق را با دوام‌تر، سيستم‌هاي حمل و نقل را كارآمدتر و منابع آب شهري را مقاوم‌تر و پايدارتر كند؟ بي ترديد داده‌هاي بيشتر مي‌توانند تنها منجر به بازدهي بهتري شوند. اگرچه فناوري براي هر شهر ايمن و هوشمندي امري ضروري به شمار مي‌رود، اما اين امر به تنهايي كافي نيست. در حقيقت شهرهاي هوشمند تعيين مي‌كنند كه چگونه به كارگيري نرم‌افزار، حسگرها، ارتباطات و ساير فناوري‌ها مي‌توانند نيازهاي افراد را مرتفع سازند. بهترين دوربين‌ مدار بسته

بدون درك صحيح و واضح، اين تنش‌ها فقط تشديد مي‌شوند؛ زيرا قابليت اتصال بي‌سيم، فناوري‌هاي حسگر و پردازش، دقيق‌تر و ارزان‌تر مي‌شوند و ابزارهاي داده‌هاي بزرگ نظير منابع ابري و فناوري ذخيره‌سازي، قدرت بيشتري به دست خواهند آورد. حتي در شهرهاي هوشمند نيز گفتگو، آناليز دقيق و توافقات از هر فناوري ديگري مهم‌تر و ضروري‌تر است؛ زيرا ساكنين شهرها نه تنها مصرف‌كنندگان خدمات و امكانات عمومي هستند، بلكه شهرونداني با حقوق قانوني نيز مي‌باشند.

  1. http://seowebkar.bestblog.ir/post/48
  2. http://seowebkar.bestblog.ir/post/46
  3. http://seowebkar.bestblog.ir/post/44
  4. http://seokav1.bestblog.ir/post/42
  5. http://seokav1.bestblog.ir/post/50
  6. http://seokav1.bestblog.ir/post/48
  7. http://seokav1.bestblog.ir/post/46
  8. http://seokav1.bestblog.ir/post/44
  9. http://seokav.bestblog.ir/post/36
  10. http://seokav.bestblog.ir/post/44
  11. http://seokav.bestblog.ir/post/42
  12. http://seokav.bestblog.ir/post/40
  13. http://seokav.bestblog.ir/post/38
  14. http://seowebdesigning.bestblog.ir/post/43
  15. http://seowebdesigning.bestblog.ir/post/41
  16. http://seowebdesigning.bestblog.ir/post/39
  17. http://seowebdesigning.bestblog.ir/post/37
  18. http://seowebdesigning.bestblog.ir/post/35
  19. http://seoweb5.bestblog.ir/post/37
  20. http://seoweb5.bestblog.ir/post/35

انواع لنت ترمز كدامند و تفاوت اصلي آنها چيست؟

۳۲ بازديد

انواع لنت ترمز به طور كلّي به چند دسته­ ي مختلف تقسيم مي­شوند. اين لنت­ها از نظر تكنولوژي استفاده شده براي ساخت با يكديگر متفاوت هستند. همچنين، انواع مختلف لنت ترمز تفاوت­هايي را در موادّ اوّليّه­ي مصرف شده براي ساخت لنت ترمز و ميزان عمر مفيد لنت ترمز با يكديگر دارند. در اين مقاله قصد داريم تا شما را با انواع لنت ترمز و كاربرد­هاي آن­ها آشنا كنيم.

ترمزهاي سراميكي

ترمز­هاي سراميكي يك از انواع لنت ترمز محسوب مي­شوند

لنت ترمز چيست و انواع لنت ترمز چه تفاوت­هايي با يكديگر دارند؟

پيش از وارد شدن به مبحث انواع لنت ترمز لازم است تا با اين قطعه از خودرو آشنا شويد. لنت ترمز وظيفه­ي ايجاد اصطكاك در سيستم ترمز اتومبيل را بر عهده دارد و از اين طريق به كنترل سرعت اتومبيل و يا متوقّف كردن آن كمك مي­كند. لنت­هاي ترمز معمولاً از موادّي با ضريب اصطكاك بالا ساخته مي­شوند تا بتوانند وظيفه­ي خود را به درستي انجام دهند. همچنين، جنس ترمز اتومبيل بايد به گونه­اي باشد تا در دماهاي بالا دچار خوردگي و اصطلاك نشود و بايد بتواند در تمامي‌بازه­هاي دمايي وظيفه­ي خود را به درستي انجام دهد. اصطكاك ايجاد شده در انواع مختلف لنت ترمز بين لنت ترمز و ديسك و يا كاسه­ي ترمز ايجاد مي­شود و عمل ترمز گرفتن موجب سايش و ايجاد اصطكاك بين اين دو قطعه مي­گردد. در گذشته انواع لنت ترمز را با استفاده از موادّي همچون آزبست توليد مي­كردند.

صنعت توليد لنت­هاي ترمز براي ساليان طولاني از اين مادّه براي ساخت انواع لنت ترمز استفاده مي­كرد تا اين­كه دانشمندان كشف كردند كه استفاده از آزبست در ساخت لنت ترمز موجب ابتلاي انسان به سرطان­هاي مختلف از جمله سرطان ريه مي­شود و پس از ممنوعيت استفاده از اين مادّه در ساخت انواع مختلف لنت ترمز، موادّ ديگري جايگزين آن شدند تا از بروز اين مشكل جلوگيري كنند. معمولاً موادّ به كار رفته در ساخت انواع لنت ترمز بر اساس موقعيّت­هاي مختلف انتخاب مي­شوند و اين مسئله به شرايطي همچون : نوع كاركرد خودرو و نيازمند بودن به استفاده از ترمز در موقعيّت­هاي مختلف وابسته است. به طور كلّي، انواع لنت ترمز بر اساس موادّ به كار رفته در ساخت آن­ها به ? دسته­ ي كلّي ارگانيكي، سراميكي و نيمه فلزّي دسته بندي مي­شوند. در اين مقاله قصد داريم تا اين موارد را به شما عزيزان معرّفي كنيم.

لنت ترمز سراميكي

ترمز­هاي سراميكي بالا­ترين قيمت را در ميان انواع لنت ترمز به خود اختصاص داده­اند

 

انواع لنت ترمز كدامند؟

لنت ترمز ارگانيك:

منظور از لنت ترمز ارگانيك همان لنت­هاي ترمز بدون آزبست هستند كه از موادّي به غير از آزبست در ساخت آن­ها استفاده مي­شود. اين دسته از انواع لنت ترمز به دليل موادّ استفاده شده در ساخت آن­ها صداي كمي‌را در حين استفاده توليد مي­نمايند. اين گروه از انواع لنت­ ترمز به دليل جنس خاصّ خود در دما­هاي پايين عملكرد بهتري را از خود نشان مي­دهند و ممكن است كه در دما­هاي بالا دچار آسيب شوند. يكي از معايب اين گونه از ترمزها اين است كه ممكن است در دما­هاي بالا بوي بدي را از خود آزاد كند كه اين امر اصلاً خوش آيند به نظر نمي­رسد. به طور كلّي، انتخاب اين نوع لنت­ها از ميان انواع لنت ترمز در مواقعي كه نياز به استفاده­ي مداوم از ترمز را داريد توصيه نمي­گردد. زيرا استفاده از ترمز موجب داغ شدن لنت­ها مي­شود و در اين صورت ممكن است كه ترمز بعد از گذشت مدّتي ديگر كارايي لازم را نداشته باشد و راننده را در مواقع ضروري با مشكل مواجه كند.

لنت ترمز سراميكي:

اين نوع از انواع مختلف لنت ترمز مزيّت­هاي لنت­هاي ترمز ارگانيك همچون بي صدا بودن را دارا مي­باشد ولي در عين حال معايب آن دسته از لنت­ها را دارا نيست. انتخاب اين نوع از لنت ترمز از ميان انواع لنت ترمز به شما اين امكان را مي­دهد كه در شرايط جوّي و آب و هوايي مختلف بهترين عملكرد را از آن­ها مشاهده كنيد. همچنين، عواملي همچون تغييرات دمايي و استفاده­ي مداوم از ترمز بر روي كيفيّت اين دسته از لنت­ها نسبت به انواع ديگر لنت ترمز تأثير كم­تري دارد و شما مي­توانيد با اطمينان بيشتري اين نوع از لنت را از ميان انواع مختلف لنت ترمز انتخاب كنيد. تنها ايرادي كه اين دسته از لنت­ها دارا مي­با­شند اين مورد است كه اين لنت­ها بالاترين قيمت را از ميان انواع لنت ترمز دارا مي­باشند و همين امر باعث شده است تا استفاده از آن­ها محدود گردد. امروزه از تركيبات مختلفي در كنار سراميك براي ساخت انواع لنت ترمز سراميكي استفاده مي­شود تا علاوه بر كاهش قيمت اين نوع از لنت­ها، كيفيّت عملكردي آن­ها را نيز بالا­تر ببرند.

لنت ترمز تيگران

در ساخت ترمز­هاي نيمه فلزّي از فلزّات مختلف در كنار موادّ ديگري براي ساخت اين ترمز­ها استفاده شده است

لنت­هاي نيمه فلزّي:

اين نوع از لنت­ها از نظر كاركرد، ايجاد صدا و ميزان سايش در رده­ي مياني انواع لنت ترمز قرار دارند و مي­توانند تا خريداران خود را از نظر ويژگي­هاي ذكر شده راضي نگاه دارند. قيمت اين گونه از لنت­ها پايين­تر از لنت­هاي سراميكي مي­باشد و همين امر موجب گشته است تا استفاده از آن­ها بيشتر از ديگر انواع لنت ترمز باشد. البتّه بد نيست بدانيد كه لنت­هاي نيمه فلزّي نسبت به انواع لنت ترمز ارگانيك از قيمت بالا­تري برخوردارند كه اين بالا بودن قيمت به دليل كيفيّت بالاي اين لنت­هاي ترمز مي­باشد. لازم به ذكر است كه انواع ديگري از لنت­هاي ترمز همچون لنت­هاي ترمز كم فلز و زينتري نيز وجود دارند كه از نظر كاربرد و ميزان استفاده در رتبه­هاي بعدي نسبت به موارد گفته شده قرار دارند و در حال حاضر استفاده از اين ? مورد بيشتر از موارد ديگر است.