دوالك بازي

۷۲ بازديد

دوالك بازي

دوالك بازي يا دوال بازي يك نوع بازي قمار بسيار قديمي ايراني است كه امروزه به ندرت مي توان كسي را يافت كه درباره آن بداند چنانچه گذشت زمان گرد فراموشي بر آن نهاده است.

در تعريف دوالك بازي آنچنان كه در فرهنگ فارسي عميد آمده است:

نوعي بازي و قمار كه با دوال و حلقه و قلاب صورت مي‌گيرد. به اين طريق كه دوال يا تسم? كمربند را مانند حلقه به‌ هم مي‌پيچند و طرف بازي بايد سيخ يا ميله‌اي را چنان در ميان يكي از حلقه‌ها قرار بدهد كه وقتي حريف دوال يا تسمه را مي‌كشد سيخ در وسط تسمه بماند كه در اين صورت برنده است و اگر تسمه را كشيد و به سيخ گير نكرد آن كه سيخ را در دست دارد باخته حساب مي‌شود.

همچنين در تحقيقي كه توسط علي بلوكباشي به انجام رسيده است و تحت عنوان كتاب بازي هاي كهن در ايران و در سال ???? به چاپ رسيده است در بخشي تحت عنوان دُوالك بازي و تحقيقي در واژه دوال به معرفي اين بازي پرداخته شده است، براي دانلود نسخه اسكن شده از اين بخش كتاب مي توانيد از لينك زير اقدام نماييد:

دانلود بخش مربوطه از كتاب بازي هاي كهن در ايران

 

 

نكاتي كه در انتخاب پرده اهميت دارد؟

۸۴ بازديد

نكاتي كه در انتخاب پرده اهميت دارد؟

cc0_p1.jpg

يكي از مهم ترين اركان چيدمان خانه هاي ايراني پرده است كه هميشه خانم ها به آن توجه ويژه اي داشته و دارند.

پرده عنصر اصلي در طراحي دكوراسيون داخلي منزل بوده و مي تواند تركيبي از رنگ ها و مدل هاي گوناگوني را به تناسب ساختمان و وسايل منزل داشته باشد.

انتخاب درست پرده از لحاظ رنگ، مدل و جنس پارچه و تناسب آن با ساير لوازم منزل جلوه بسيار زيبايي به خانه شما مي دهد. در اين مقاله قصد داريم به بررسي نكات مهمي كه هنگام انتخاب پرده بايد مد نظر قرار دهيد، بپردازيم.

از آن جايي كه امروزه افراد با كمبود وقت مواجه هستند ديگر مانند گذشته زمان كافي براي خريد كردن نداشته و اكثر كارهاي خود را از طريق اينترنت و فضاي مجازي انجام مي دهند. از اين رو ما در وب سايت آقاي پرده شرايطي را فراهم كرده ايم كه شما بتوانيد تنها از طريق تماس يا پيام با كارشناسان فروش ما ارتباط بگيريد؛ تيم مشاوره ما به منزل يا محل كار شما مراجعه مس كنند و شما مي توانيد با نمونه پارچه هاي مختلف آشنا شده و از پيشنهادات و راهنمايي هاي تيم حرفه اي و باتجربه آقاي پرده استفاده كنيد.

ubic_p2.jpg

نكته اي كه بايد هميشه در انتخاب پرده به آن دقت داشته باشيد اين است كه پرده اي كه مي خواهيد انتخاب كنيد بايد با چيدمان و دكوراسيون خانه شما همخواني داشته باشد.

انتخاب مدل و رنگ پرده نشان دهنده حال هواي منزل شما و ساكنان آن است؛ پس تا آن جا كه ممكن است و با ساير عناصر دكوراسيون منزل شما همخواني درد، از مدل هاي شاد و رنگ هاي روشن استفاده كنيد. در ادامه به 10 نكته طلايي كه حين انتخاب پرده بايد به آن ها توجه كنيد، مي پردازيم:

1-اندازه گيري پرده نياز به تخصص دارد و اگر شما تجربه اين كار را نداريد حتما از افراد حرفه اي استفاده كنيد. زيرا ابعاد پرده در اجرا به شدت مهم است و ابعاد درست زيبايي پرده را دو چندان مي كند.

2-اگر احساس مي كنيد كه تعداد پنجره هاي منزل شما كافي نيست، حتما از پرده هايي با جنس تور و حرير استفاده كنيد تا نور كافي در منزل داشته باشيد. هنگام خريد پرده پذيرايي اگر به سراغ پارچه هاي توري يا حرير مي رويد به كيفيت پارچه دقت داشته باشيد؛ چرا كه اين پارچه ها درجه بندي كيفي مختلفي دارند و پارچه هايي كه از الياف مصنوعي تشكيل شده اند كيفيت پايين تري داشته و مناسب اين فضا نيستند.

3-اگر پنجره هايي با ابعاد بزرگ داريد و نگران پوشيده شدن بخش زيادي از ديوارها هستيد، مي توانيد از تورهاي تقريبا هم رنگ ديوارها استفاده كنيد. در اين مورد نيز از تجربه افراد متخصص استفاده كنيد تا بهترين انتخاب را داشته باشيد.

4-فضاي داخلي منزل چهار ركن اساسي دارد؛ سقف، ديوار، كف و مبلمان. اما دقت داشته باشيد كه بهتر است در چيدمان نهايي يكي از اين عناصر را به عنوان عنصر اصلي و ساير عناصر را براي تقويت ديگر موارد در نظر بگيريد.

5-در انتخاب مدل پرده دقت كنيد كه نور را به اندازه كافي تامين كند؛ مدل هاي زيادي هستند كه امكان تنظيم نور عبوري را در اختيار شما قرار نمي دهند و همين نكته مي تواند تاثير منفي در دكوراسيون منزل شما داشته باشد.

6-يكي از پرسش هايي كه همواره در انتخاب پرده ها مطرح مي شود اين است كه آيا پرده پارچه اي در كنار پرده كركره اي مي تواند قرار بگيرد يا خير؟ درست است كه در نگاه اول اين دو مدل پرده با هم تفاوت دارند، اما شايد برايتان جالب باشد كه اهالي فن اين حوزه معتقد هستند كه اين دو مدل پرده به شرط آن كه به درستي در كنار هم قرار بگيرند مي توانند جلوه خاصي داشته و به زيبايي محيط بيفزايند.

 

7-يكي ديگر از نكاتي كه از جانب متخصصصان اين حوزه توصيه نيز مي شود اين است كه براي مكان هايي كه قصد استراحت در آن را داريد از پرده هاي شيد و زبرا استفاده كنيد. زيرا اين پرده ها قابليت كم و زياد كردن نور را دارند. به اين نكته توجه كنيد كه خريد پرده زبرا و انتخاب طرح و رنگ متناسب با فضا و دكوراسيون داخلي با توجه به تنوع زياد اين مدل از پرده هميشه كار سختي بوده و بايد حتما از تجربه و راهنمايي فروشندگان استفاده كنيد و از آن ها بخواهيد تا نمونه كارهاي مختلف را به شما نشان دهند و با كمك آن ها بهترين گزينه را انتخاب كنيد.

8-يكي از دغدغه هاي اصلي در انتخاب پرده اندازه قد آن است. البته اين موضوع كاملا به سليقه شخصي شما بستگي دارد؛ چرا كه مي توان به هر ميزان قد پرده را در نظر گرفت. به طور مثال انتهاي پرده هم سطح زمين باشد يا اينكه مقداري روي زمين كشيده شود.

9-براي حاشيه پرده و نصب چوب پرده 2.5 سانت در نظر بگيريد. اين اندازه باعث شكيل تر شدن پرده شما مي شود.

10-نكته آخر اينكه هميشه پرده را در بالاترين حد نسبت به سقف نصب كنيد؛ اين كار سبب مي شود تا طرح و مدل پرده به خوبي نمايان شده و زيبايي پرده چند برابر شود.

منبع: شفقنا

 

نرم افزار پخش مويرگي كارا، اهميت صنعت پخش مويرگي چيست؟

۸۰ بازديد

نرم افزار پخش مويرگي كارا، اهميت صنعت پخش مويرگي چيست؟

ire7_b5.jpg

اهميت صنعت پخش مويرگي در سال هاي اخير

به نقل از پزشكي و سلامتي يكي از صنعت هايي كه در سال هاي اخير توسعه و پيشرفت چشمگيري داشته است صنعت توزيع كالا و خدمات است. اين پيشرفت به گونه اي است كه هر روزه بر اهميت صنعت توزيع كالا افزوده مي شود. يكي از روش هاي توزيع كالا پخش مويرگي است. به قدري اين صنعت امروزه رايج شده كه اكثر توليد كنندگان كالها خصوصا توليدكنندگان مواد غذايي و بهداشتي از اين نوع پخش استفاده مي كنند. در واقع پخش مويرگي براي تامين كالاهاي تند مصرف و فروش مستقيم مواد غذايي و بهداشتي مي باشد. ما در اين مطلب واضح تر توضيح مي دهيم كه پخش مويرگي چيست؟

نرم افزار پخش مويرگي ، سفارشگير آنلاين ، ليست سوپر ماركت هاي تهران و... از محصولات كارا مي باشد

قابليت هاي نرم افزار پخش مويرگي كارا

 قابليت كاركرد از راه دور، بدليل طراحي خاص برنامه (تحت وب)

استفاده از پيشرفته ترين و به روز ترين تكنولوژي روز دنيا در طراحي برنامه پخش مويرگي

تعيين اعتبارهاي متنوع براي هر يك از مشتريان و كنترل خودكار سيستم براي عدم صدور فاكتور بيشتر از اعتبار در نرم افزار پخش مويرگي

انبار پخش مويرگي، با قابليت تعريف چندين انبار، انبارك، صدور رسيد و حواله انبار بوسيله محيط تحت وب با قابليت كاركرد از راه دور

گروه بندي مشتريان پخش مويرگي و تعيين قيمت هاي مختلف براي كالاها، متناسب با نوع گروه مشتري، منطقه مسير يا هر دو آيتم

تعريف ويزيتورها، سرپرستان فروش، موزعين و راننده ها و تعريف ميزان پورسانت هركدام بصورت دايناميك و پوبا

تأييد همه يا تعدادي از سفارش ها، توسط مديريت هاي پخش و عامل شركت به منظور نظارت بر فرآيندهاي پخش مويرگي

حسابداري آسان و دقيق با تفضيلي شناور اسناد خودكار براي اسناد خريد، فروش، انبار، خزانه و حقوق و دستمزد

حسابداري چهار سطحي شامل سطوح گروه، كل، معين و تفضيلي و داراي تفضيلي چندلايه براي شركتهاي پخش مويرگي

داراي كليه حساب هاي استاندارد در سطوح مختلف گروه، كل، معين و تفضيلي با امكان اضافه، ادغام و حذف حساب هاي دلخواه  در سطوح مختلف

قابليت جستجو، مرتب سازي، آرشيو، ادغام، كنترل، ويرايش، حذف و بازيابي اسناد حسابداري

قابليت ثبت چك‏ و فاكتورهاي سوختي و حساسيت بالاي نرم افزار پخش مويرگي به اين مشتريان در آينده (افزودن آنها به ليست سياه)

داراي گزارش هاي متنوع انبار، اعم از كاردكس و موجودي، مغايرت موجودي بصورت تعدادي و ريالي با فيلترهاي متنوع و متغييرهاي بالا

امكان ثبت نقطه سفارش براي كالاهاي مختلف و ارائه نيازمندي هاي خريد بصورت خودكار و متناسب با نيازمندي پخش مويرگي

محاسبه اتوماتيك حقوق،  هزينه اياب و ذهاب، پورسانت هاي كاركنان و جريمه هاي برگشت

قابليت دسته بندي پيش فاكتورها و محاسبه سرجمع بر اساس دسته بندي هاي متنوع مناطق و مسيرهاي پخش در نرم افزار پخش مويرگي

قابليت تعريف صدها نوع فرمول تخفيف و محاسبه خودكار آن ها در سيستم

گزارش هاي متنوع، جامع و كاربردي با در اختيار قراردادن خروجي هاي چاپي، اكسل و نمودارهاي متنوع كه متناسب با نياز شركتهاي پخش مويرگي طراحي شده اند.

قابليت گرفتن گزارش هاي روزانه، هفتگي و ماهيانه از فروش در قالب نمودارهاي گرافيكي متنوع

تنظيمات و شخصي سازي سيستم توسط مديريت براي هماهنگي هرچه بيشتر محصول با نيازهاي متنوع مشتري

امكان پشتيبان گيري و بازيابي بانك اطلاعاتي سيستم به صورت خودكار (داراي الگوريتم هوشمند به منظور استفاده بهينه از فضاي هارد)

امكان جستجوي تمامي مشتريان و چك هاي ثبت شده در تمامي فرم هاي سيستم  امكان

انتقال اطلاعات مشتريان و كالاهاي ثبت شده در سيستم هاي نرم افزاري ديگر در زمان تهيه نرم افزار (اين اقدام در زمان تهيه نرم افزار يكبار بصورت رايگان انجام خواهد شد.)

درخواست پشتيباني تلفني و ارتباط با پشتيبان هاي تخصصي به منظور ارائه خدمات هرچه بهتر از سوي تگروه نرم افزاري كارا

امنيت بالا همراه با تعريف كاربران با سطوح دسترسي مختلف و كاربري آسان

 

پخش مويرگي چيست؟

موضوع اين ريپورتاژ ما به اهميت صنعت پخش مويرگي اختصاص يافته است و بدون شك پس از شنيدن اين جمله اولين سوالي كه ذهن شما را درگير مي كند اين است كه اصلا پخش مويرگي چيست؟ پخش مويرگي به زبان ساده تر به اين معني است كه افراد توليد كننده بخش بندي بازار را ناديده گرفته و به آن توجهي نمي كند. همچنين توليد كنندگان محصولات را بدون توجه به اين مساله به تمام بازار عرضه مي كند.

در واقع ايده و هدف اصلي پخش مويرگي به اين دليل است كه محصول و يا خدمات مورد نظر توليد كننده در همه جا و همه بازارها در دسترس باشد به همين دليل است كه بدون در نظر گرفتن بازار محصول، كالا و محصول در تمام بازارها توزيع مي شود. دليل اين ايده هم اين است كه تمام خريداران بتوانند به محصول و كالاي مورد نظر دسترسي داشته باشند و كالاي مورد نظر بيشترين خريدار را داشته باشد.

 

در واقع اهميت صنعت پخش مويرگي زماني مشخص مي شود كه خريداران و مشتريان با انبوهي از برندهاي متفاوت روبه رو شوند. در اين زمان است كه پخش مويرگي كالا ضرورت پيدا مي كند.

پخش مويرگي و ايجاد شبكه فروش مزاياي مختلفي ائم از كاهش ريسك مالي و مديريت بازار را نيز دارد همچنين موجب كنترل اقتصادي نيز مي شود.

در واقع امروزه استفاده از پخش مويرگي منافع زيادي هم براي توليد كنندگان و هم مشتريان دارد. پخش مويرگي كه يك استراتژي فروش و پخش است سبب شده كه مصرف كنندگان و مشتريان و خرده فروشان به سادگي و آساني نيازهاي خود را در محل كار و زندگيشان برطرف سازند.

لازم به ذكر است كه بدانيد ميزان توزيع كالاها و محصولات به عوامل مختلفي بستگي دارد كه از جمله اين عوامل مي توان به ظرفيت توليد كالا، سياست هاي قيمت گذاري، اندازه بازار مورد نظر براي كالا و محصول توليد شده، سياست هاي بازاريابي و نيازهاي فصلي مشتري به كالا و محصول اشاره نمود.

هدف از پخش مويرگي چيست؟

در واقع هدف از پخش مويرگي اين است كه ابتدا مكان هاي فروشي كه براي محصولات در دسترس است را شناسايي و سپس با استفاده از اين مكان ها مي توان بيشترين بازار موجود براي توزيع و فروش محصولات را تحت پوشش قرار داد. لازم به ذكر است كه بدانيد پخش مويرگي زماني به كار گرفته مي شود كه يك كالا يا محصولي استفاده زيادي داشته باشد و همچنين برندهاي زيادي نيز اين كالا يا محصول را عرضه كنند.

در چنين مواقعي كه عرضه يك كالا با برندهاي مختلف زياد است معمولا استراتژي پخش مويرگي به كار گرفته مي شود. چرا كه امكان دارد مشتري كالاي شما را انتخاب نكند و همين كالا با يك برند ديگر را بخرد. در چنين مواقعي مهم ترين هدف و ايده اين است كه كالا يا محصول را به صورت گسترده توزيع كرد. از اين رو پخش مويرگي به كار گرفته مي شود.

 

اهميت صنعت پخش مويرگي

در واقع روش توزيع محصولات مهم ترين عامل موفقيت است و از اين رو هر چه محصولات در فروشگاه هاي عرضه كننده محصولي بيشتري قرار بگيرد فروش نيز بيشتر مي شود. لازم به ذكر است كه اين فروشگاه ها حتما نبايد فيزيكي باشد بلكه محل توزيع مي تواند در فروشگاه هاي اينترنتي و آنلاين نيز باشد. اتفاقا توزيع آنلاين امروزه به دليل گسترش خريد اينترنتي از سوي مردم موثرتر و بهتر نيز مي باشد. اين مساله سبب شد كه امروزه شركت هاي توليد كننده عرضه محصولات براي خريد و فروش آنلاين و ارتباط با مشتريان به سمت اينترنت بروند.

لذا اين روش سبب مي شود كه كالاي مورد نظر در مكان هاي عمومي ديگري همچون رستوران ها و هتل ها و شيريني فروشي ها و دكه هاي روزنامه فروشي و ... نيز در دسترس باشد. در واقع اين خاصيت پخش مويرگي است كه محصولات و كالا عرضه شده در مكان هاي مختلفي توزيع شود.

فوايد پخش مويرگي چيست؟

در واقع محصولي را مي توان به صورت پخش مويرگي به فروش رساند كه براي مشتري استفاده روزانه داشته باشند. از جمله اين محصولات مي توان به مواد غذايي و مواد آرايشي و بهداشتي و موادي مثل خمير دندان و صابون و سيگار و ... اشاره نمود. اين محصولات از جمله محصولاتي هستند كه قابليت بازاريابي عمده و وسيع داشته باشند. دليل اين امر هم اين است كه اين محصولات بسيار عادي هستند و قابليت اين را دارند كه در هر فروشگاهي به فروش برسند.

از جمله فوايد پخش مويرگي عبارتند از:

پول: هر چه محصول توزيع گسترده تري داشته باشد سبب مي شود كه فروش بيشتري داشته باشد در نتيجه درآمد و سود بيشتري نيز به دست مي آيد. در واقع هر چه محصول بيشتر ديده شود فرشو آن نيز بيشتر است.

آگاهي از محصول: يكي از مهم ترين فوايد پخش مويرگي افزايش آگاهي از محصول است. در واقع با اين روش سبب مي شود كه محصول مورد نظر در اكثر فروشگاه ها توزيع شود لذا مشتريان با ديدن گسترده محصول مورد نظر بيشتر به آن اعتماد مي كنند و محصول مورد نظر به عنوان يك برند شناخته مي شود.

خريد كردن بدون برنامه: بسياري از بازارياب ها بر اين اعتقادند كه خريد بدون برنامه اصلا سودآور نيست. در صورتي كه اگر مشتريان برندهاي معتبر را نبينند و برندهاي ناآشنا را مي خرند و مي بينيد كه خريد بدون برنامه سودآور مي باشد.

توليد كننده: اولين كسي كه از اين روش سود مي برد توليدكننده است.

 

منبع : زوميت

 

اكسس پوينت چيست و انواع اكسس پوينت كدام اند؟

۷۷ بازديد

 

فناوري Wi-Fi در سال هاي اخير بسيار ارتقا يافته است ، اما نمي توان اين فناوري را در يك نوع به خصوص ارائه داد كه بتواند پاسخگوي نياز همگان باشد. فضاهاي اداري بزرگ با ترافيك سنگين معمولاً از اكسس پوينت هاي Wi-Fi استفاده مي كنند ، در حالي كه دفاتر كوچك با تعداد كاربران محدود احتمالاً داراي روترهاي Wi-Fi و گسترش دهنده دامنه خواهند بود.

اكسس پوينت چيست ؟

نقطه دسترسي يا اكسس پوينت وسيله اي است كه در يك دفتر يا يك ساختمان بزرگ يك شبكه محلي بي سيم يا WLAN را ايجاد مي كند. يك نقطه دسترسي از طريق كابل اترنت به يك روتر سيمي ، سوئيچ يا هاب متصل مي شود و يك سيگنال Wi-Fi را به منطقه تعيين شده انتقال مي دهد.

مزاياي استفاده از اكسس پوينت وايرلس:

وقتي همه ي كارمندان و كاركنان يك شركت از طريق دسكتاپ ، لپ تاپ ، تلفن هاي همراه و تبلت هاي خود در ارتباط باشند ، به سرعت تعداد زيادي دستگاه به شبكه بي سيم اضافه مي شود. اكسس پوينت ها امكان پشتيباني از تعداد دستگاه هاي بيشتر در شبكه شما را فراهم مي كنند. اما اين تنها يكي از مزاياي استفاده از اين تقويت كننده ي شبكه مي باشد !

اين نكات را نيز در نظر بگيريد:

  • اكسس پوينت هاي مناسب كسب و كار، در هر جايي كه بتوانيد كابل اترنت را نصب كنيد ، قابل نصب هستند. همچنين مدل هاي جديد با تركيبي از اترنت و سيم برق سازگار هستند ، بنابراين نيازي به داشتن خط برق جداگانه يا نصب يك پريز برق در نزديكي اكسس پوينت نخواهد بود.
  • ويژگي هاي استاندارد اضافي اين فناوري شامل پشتيباني از كپتيو پورتال و ليست كنترل دسترسي (ACL) است ، بنابراين مي توانيد دسترسي مهمان را بدون ايجاد خطر امنيت شبكه محدود كنيد ، همچنين مي توانيد كاربران را به راحتي در شبكه Wi-Fi خود مديريت كنيد.

كپتيو پورتال يك صفحه است كه قبل از استفاده عادي از اينترنت نمايش داده مي‌شود. از اين درگاه معمولاً براي نمايش صفحه ي ورود استفاده مي شود.

انواع اكسس پوينت بي سيم(وايرلس اكسس پوينت)

در ادامه ي اين مقاله مختصراً در مورد انواع مختلف اكسس پوينت موجود در بازار– راديو سينگل ، راديو دوآل ، آنتن هاي خارجي ، آنتن هاي داخلي ، فن آوري هاي a ، b / g ، b / g / n ، پشتيباني از شبكه مش ، استند الون(مستقل) و اكسس پوينت هامبتني بر كنترلر- توضيح خواهيم داد .

چرا ACCESS-POINT خيلي خاص هستند؟

اكسس پوينت هاعناصر اصلي يك شبكه بي سيم يا وايرلس هستند – آنها دستگاه هاي بي سيم را در محدوده موردنظر اسكن مي كنند تا همه سيستم هاي Wi-Fi همسايه براي ارتباط با شبكه به اكسس پوينت وصل شوند.

اكسس پوينت ها يك استاندارد براي اتصال ارائه مي دهند كه همه آنها توسط IEEE تصويب مي شوند تا سيستم هاي Wi-Fi از فروشندگان مختلف بتوانند به شبكه وصل شوند.

اكسس پوينت ها به رايانه هاي شخصي ، لپ تاپ ها ، PDA ها، تلفن هاي همراه ، تلفن هاي Wi-Fi ، دوربين هاي Wi-Fi ، سيستم هاي مديريت صفحه نمايش Wi-Fi و تعداد زيادي دستگاه ديگر كه طبق استاندارد Wi-Fi كار مي كنند متصل مي شوند.

اكسس پوينت ها همچنين مي توانند شبكه را براي جلوگيري از تهديدات و حملات بي سيم اسكن كنند.

لطفاً توجه داشته باشيد: با اينكه اكسس پوينت ها، دسترسي بي سيم را براي مشتريان فراهم مي كنند ، خودشان از طريق كابل (Cat 5E / Cat6) به شبكه وصل شده اند و از اين رو در پشت صحنه ي شبكه هاي بي سيم اغلب سيم كشي وجود خواهد داشت! اما استثنائاتي نيز وجود دارد.

ACCESS-POINT راديو سينگل / راديو دوآل:

برخي از اكسس پوينت ها با گزينه ي راديو سينگل ارائه مي شوند – آنها در IEEE 802.11a يا b / g كار مي كنند- ( اين گزينه ها توسط كاربرقابل انتخاب است). بيشتر آنها مطابق استاندارد b / g كار مي كنند زيرا بيشتر آداپتورهاي شبكه از اين استاندارد پيروي مي كنند. اما برخي از اكسس پوينت ها با گزينه راديو دوآل همراه هستند. يك راديو در IEEE 802.11a كار مي كند و ديگري به طور همزمان در IEEE 802.11b / g يا حتي IEEE 802.11 b / g / n كار مي كند.

اكسس پوينت هاي راديو دوآل براي شبكه هاي مش مفيد هستند و اجازه ي دسترسي به لپ تاپ هايي كه فقط داراي آداپتورهاي شبكه ???.??a هستند را مي دهند و همچنين براي جلوگيري از اسكن / نفوذ بي سيم مناسب هستند .

آنتن هاي خارجي / آنتن هاي داخلي:

بسياري از اكسس پوينت ها با آنتن هاي داخلي ، ارائه مي شوند.

در حالي كه آنها از پوشش مناسب و معقولي برخوردار اند اما ممكن است تعداد كاربران كمي وجود داشته باشند اما منطقه اي كه بايد پوشش داده شود بزرگ باشد – مانند يك پارك. در اين شرايط بهتر است از اكسس پوينت هاي داراي آنتن خارجي استفاده كنيد زيرا آنتن هاي خارجي از پوشش بالاتري برخوردارهستند و مي توانند قدرت سيگنال را به مسافت بالاتري افزايش دهند. اما در هر دو مورد ، پهناي باند پشتيباني شده توسط اكسس پوينت، استاندارد خواهد بود.

استاندارد IEEE

(IEEE) ، پروتكل هاي دسترسي بي سيم(وايرلس اكسس) را استانداردسازي كرده است تا سيستم هاي چند فروشنده بتوانند از طريق Wi-Fi با يكديگر ارتباط برقرار كرده و با هم صحبت كنند.

(IEEE 802.11b) حداكثر Mbps 11 را پشتيباني مي كند اما (IEEE 802.11a) و (g) از Mbps ??بر روي يك پلتفرم مشترك پشتيباني مي كند.

(IEEE 802.11n) در حال حاضر از Mbps 300 پشتيباني مي كند و در آينده از Mbps 600 در هر نقطه پشتيباني خواهد كرد. (لطفا توجه داشته باشيد: با افزايش تعداد رايانه هاي شخصي( pc) كه به AP متصل مي شوند ، پهناي باند بين آنها به اشتراك گذاشته مي شود و در نتيجه پهناي باند عملي به دست آمده ممكن است نيمي از آنچه در برنامه مشخص شده است،باشد.

اكسس پوينت هاي استاندارد بايد تا ?? متر در فضاي داخلي و اندكي بيش از دو برابراين مقدار را در فضاي خارجي پشتيباني كنند (در بسياري از برنامه هاي كاربردي عملي با توجه به تعداد كاربران و پهناي باند مورد نياز بيشتر از ?? متر نيز نياز نخواهد بود.)

بنابراين ، در هر راديو ، اكسس پوينت ها مي توانند از IEEE 802.11 a يا IEEE 802.11b / g / n پشتيباني كنند (از آنجا كه آنها در فركانس هاي مختلف كار مي كنند) و بر اساس پروتكل پشتيباني شده توسط اكسس پوينت، پهناي باند پشتيباني شده در هر AP متفاوت خواهد بود.

از نظر عملي ،بايد ??-?? كاربر براي دستيابي به توان عملي مناسب ، به طور همزمان به هر AP متصل شوند.

پشتيباني از شبكه مش:

برخي از فروشندگان از شبكه مش در اكسس پوينت هاي راديو دوآل خاص پشتيباني مي كنند. در حالي كه يك راديو AP مثلاً در ???.??b / g به مشتري متصل مي شود ، راديوي ديگر يك نقطه را ايجاد مي كند تا بتواند اتصالات انتهايي را به نقطه دسترسي مثلا در a 802.11 همسايه بازگرداند .از اين رو كابل داده اي كه به AP وصل مي شود (اما كابل برق نيست) را حذف كنيد. اگرچه APها مي تواند به اين شيوه به يكديگر متصل شوند ، اما ، پهناي باند انتقالي به آخرين اكسس پوينت (از شبكه سيمي) نصف مي شود. بنابراين ، هر چه AP دورتر از شبكه سيمي باشد، پهناي باند كمتر باشد.

ACCESS-POINT مبتني بر كنترلر و اكسس پوينت هاي مستقل(استند الون):

گرچه اين موضوع به خودي خود مي تواند يك مقاله باشد ، در حال حاضر كافي است ذكر كنيم كه اكسس پوينت هاي خاصي وجود دارند كه به طور مستقل كار مي كنند و موارد ديگري وجود دارند كه فقط با يك كنترلر كار مانند UNIFI UAP AC LRمي كنند و برخي ديگر نيز وجود دارند كه بصورت استند الون و مستقل كار مي كنند ولي مي توانند به يك كنترلر مستقر وصل شوند.

اگر قرار است شبكه بي سيم از مسافت كمي پشتيباني كند، اكسس پوينت هاي مستقل(استند الون) كافي خواهند بود اما اگر لازم است مسافت و مساحت بيشتري تحت پوشش قرار داده شود ، منطقي تر است تا از اكسس پوينت هاي مبتني بر كنترلر استفاده كنيد زيرا مديريت AP با استفاده از كنترلر و از يك نقطه مركزي ساده تر است. تصور كنيد كه يك دانشگاه بزرگ و صدها نقطه دسترسي داريد. اگر كاربر جديد بپيوندد يا بروزرساني جديدي براي AP منتشر شود ، بروزرساني هر AP به صورت جداگانه بسيار دشوار است و كنترلرها عملكردهاي بسيار بيشتري را براي حفظ شبكه بي سيم و فعال كردن برنامه هاي موجود در آن انجام مي دهند.

 

منابع:

 

https://excitingip.com/53/types-and-features-of-wireless-access-points/

https://www.linksys.com/us/r/what-is-a-wifi-range-extender/what-is-a-wifi-access-point/

 

The post اكسس پوينت چيست و انواع اكسس پوينت كدام اند؟ appeared first on فروشگاه اينترنتي نود - Node Shop.

 

خريد آپارتمان در نياوران

۶۷ بازديد

خريد آپارتمان در نياوران

تقريبا مي‌توان گفت كه همه‌ي ما اسم محله‌ي نياوران را شنيده‌ايم. كمتري كسي پيدا مي‌شود كه درباره‌ي اين محله اعيان نشين چيزي نشنيده باشد. اين محله يكي از قديمي ترين محله هاي تهران و البته منطقه شميران تهران مي‌باشد. محله‌ي نياوران در منطقه‌ي 1 شهرداري تهران واقع شده است.

شايد برايتان جالب باشد كه بدانيد چرا اسم اين محله “نياوران” گذاشته شده است؟

در گذشته اين محله پر از نيزارهايي بوده كه مردم براي جمع آوري اين ني‌ها به اين محله ميرفتند. به همين دليل اين منطقه “ني‌آوران” نام گذاري شد كه به مرور زمان به “نياوران” تغيير نام پيدا كرد. البته كه امروزه اين خيابان به اسم شهيد با هنر تغيير كرده است.

حالا بيايد بررسي كنيم ببينيم كه اوضاع خريد آپارتمان در نياوران كه يكي از محله‌‌هاي قديمي تهران بوده، به چه صورتي است.

محله‌ي نياوران يكي از محله‌هاي اعيان نشين تهران است. يكي از محله‌هايي كه آپارتمان‌هاي مثال زدني در آن ساخته شده است. آپارتمان‌هاي نياروان اكثرا لوكس و گران قيمت هستند. البته كه شايد در بين همه‌ي اين آپارتمان‌هاي لوكس، تعدادي آپارتمان معمولي هم پيدا شود. اما در اصل آپارتمان‌‌هاي نياوران به لوكس بودن معروف هستند. در نياوران آپارتمان‌هاي به‌نام و خوبي ساخته شده كه ميشه از بهترين آنها به برج آلتون اشاره كرد.

خانه هر شخص محل استراحت و آسايش فرد بوده است. اگر خانه‌ي مورد نظراين امكان را نداشته باشد در آينده شما و خانه‌ايتان باهم دچار مشكل خواهيد شد. در اين مقاله قصد داريم تا نكاتي را در رابطه با خريد آپارتمان در نياوران به اطلاع شما برسانيم. براي اطلاع از اين شرايط در ادامه‌ي اين مقاله با ما همراه باشيد.

اولين نكته‌اي كه بايد به هنگام خريد آپارتمان در نياوران به آن توجه كنيد، محله‌ وكوچه‌اي هست كه آپارتمان در آن واقع شده است. يعني اينكه اين كوچه چقدر مي‌تواند براي شما دردسر ساز باشد. اينكه آپارتمان در كوچه‌ي پهن يا باريك واقع شده باشد، مي‌تواند در سيستم رفت و آمد شما بسيار تاثير بگذارد. از ديگر تاثيرات آن مي‌توان به جاي پارك اضافه براي مهمان‌ها نير اشاره كرد. حتما به دسترسي‌هاي كوچه و محله واقف باشيد. دسترسي‌هايي مانند مراكز خريد و سوپر ماركت‌ها مي‌تواند بسيار مهم باشد. البته كه امروزه كه سوپر ماركت‌ها از فراواني بسيار زيادي برخوردار هستند. اما باز اين نكته يكي از مسائلي هست كه بايد در زمان خريد آپارتمان در نياوران به آن توجه كنيد تا در آينده دچار دردسر نشويد.

دومين نكته‌ي حائز اهميت كه بايد براي خريد آپارتمان در نياوران به آن توجه كنيد، همسايه‌هايي هستند كه در آن آپارتمان زندگي مي‌كنند. اگر شما فردي آرام هستيد كه با خريد آپارتمان در نياوران به دنبال آرامش هستيد، اين نكته براي شما از اهميت بسيار بالايي برخوردار است. زيراكه اگر شما وارد آپارتماني در نياروان شويد كه شلوغ و پر سر و صدا هست، ممكن است كه در آينده نه چندان دور در آن آپارتمان دچار مشكل شويد. يا اگر خانواده‌ي شلوغ و پر رفت و آمدي داريد، بهتر بوده كه براي خريد آپارتمان در نياوران بسيار زياد به اين موضوع توجه كنيد كه در آينده با همسايه‌هاي خود دچار مشكل نشويد. پس مي‌توان نتجيه گرفت كه براي خريد آپارتمان در نياوران، اين موضوع از اهميت بالايي برخودار بوده است.

يكي ديگر از نكاتي كه براي خريد آپارتمان در نياوران بايد به آن توجه شود، سيستم گرمايش و سرماييش آپارتمان است. با توجه نكردن به اين نكته نيز ممكن است در آينده نه چندان دور دچار مشكل شويد. اين نكته يكي از نكاتي است كه براي خريد آپارتمان در نياروران بايد بسيار به آن توجه شود، زيرا كه بعضي از مردم در هنگام خريد آپارتمان فقط به همان فصلي كه هستند توجه ميكنند و بسيار به آينده و فصل‌هاي ديگر توجهي ندارند. يعني اينكه اگر در تابستان خريد مي‌كنيد و سيستم سرمايش را چك كرده‌ايد، حتما سيستم گرمايش آپارتمان را هم چك كنيد كه در زمستان به مشكل برنخوريد.

نكته‌ي بعدي كه بايد براي خريد آپارتمان در نياوران به آن توجه داشته باشيد، داشتن حيوان خانگي است. در بعضي از آپارتمان‌هاي نياوران داشتن حيوان خانگي ممنوع است. حالا دليل اين ممنوعيت در هر كدام از آپارتمان‌هاي نياوران متفاوت است. حال اگر قصد خريد آپارتمان در نياوران را داريد، حتما قبل از بازديد آپارتمان از آزاد بودن و يا ممنوع بودن حيوان خانگي مطلع شويد كه در آينده به مشكل خاصي برنخوريد.

خريد آپارتمان در نياوران

همانطوركه ميدانيد، محله‌ي نياوران در يكي از شمالي ترين نقاط تهران واقع شده است. اين يعني يكي از مسائلي كه حتما بايد زمان خريد آپارتمان در نياوران به آن توجه كنيد، ديد بيروني آن است. منظور از ديد بيروني ويو (view) آپارتمان است. به دليل ارتفاع اين محله، آپارتمان‌هاي نياوران مي‌توانند منظره‌هاي مختلفي داشته باشند. يكي از منظره‌هايي كه با خريد آپارتمان در نياوران مي‌تواند نسبيتان شود، ديد ابدي شهر تهران است. اگر خوش شانس باشيد مي‌توانيد آپارتماني پيدا كنيد كه هم ديد ابدي تهران و هم ديد ابدي رشته كوه البرز را از خانه‌ي خود داشته باشيد. پس حواستان باشد در خريد آپارتمان در نياوران به ديد واحد خود توجه داشته باشيد.

معمولا افرادي كه به دنبال خريد آپارتمان در نياوران هستند، تجملات برايشان يك امتياز محسوب مي‌شود. لابي آپارتمان يكي از جايي هست كه مي‌تواند اين حس تمجل گرايي را براي شما به ارمقان بياورد. حالا لابي‌ها مي‌تواند امكانات مختلفي داشته باشد. امكاناتي مانند “لابي من” مي‌تواند اين حس را به شما القاء كند. البته سرويس‌هايي كه لابي من براي ارائه دارد، مي‌تواند خيلي دل نشين شما باشد.

از ديگر نكاتي كه مي‌توان موقع خريد آپارتمان در نياوران بهش توجه كرد، فضاي سبز تراس يا همان “تراس گاردن” است.  در زندگي‌هاي امروزي كه فضاي سبز خانه‌ها بسيار كم شده و خانه‌ها از حالت ويلايي به آپارتمان تغيير كرده، تراس گاردن مي‌تواند حس بسيار خوش آيندي را براي شما به ارمغان بياورد. البته كه تراس گاردن بيشتر براي آپارتمان‌هاي متراژ بالا استفاده مي‌شود.

يكي ديگر از نكاتي كه براي خريد آپارتمان در نياوران بايد به آن توجه كرد، “ديد مشجر” يا همان ديد فضاي سبز است. ديد ساختمان يكي از مهم ترين عامل‌هايي هست كه مي‌تواند در بلند مدت بسيار تاثيير داشته باشد.  همان طور كه در نكات قبلي از محل قرار گيري محله‌ي نياوران صحبت كرديم، نياوران داراي ديدهاي بسيار متفاوتي است. البته اين قسمت تركيب چندتا از نكته‌هايي هست كه در قبل برايتان باز گو كرديم. يكي محل و كوچه‌ و يكي ارتفاعي كه آپارتمان در آن قرار گرفته است. اين دو عامل مي‌تواند در ديد فضاي سبز شما بسيار تاثير گذار باشد.

اگر اهل ورزش و استخر باشيد، خانه‌هاي بسيار زيادي در نياوران هست كه مي‌تواند اين نياز شما را برطرف كنند. اما اگر از آن دست آدم‌هاي سخت پسند باشيد، بعضي از خانه‌هاي نياوران داراي استخري اختصاصي در واحد هستند. از همين رو براي افراد بسيار خاص پسند مي‌تواند يكي از آپشن‌هايي باشد كه در خريد آپارتمان در نياوران مي‌تواند به آنها بسيار كمك كند.

آخرين گزينه و مهم ترين گزينه براي خريد آپارتمان در نياوران كه بايد مد نظر گرفت، همكاري با يك املاك با تجربه و متخصص در اين زمينه است. املاك عظيميان از سال 1395 تخصصي در منطقه يك تهران مشغول فعاليت بوده است. املاك عظيميان با دارا بودن مشاورين بسيار مجرب و آشنا با منطقه‌ي نياوران تهران مي‌تواند بهترين راهنماي شما براي خريد آپارتمان در نياروان باشد.

اين موارد تنها تعداد محدودي از نكاتي هستند كه بايد در زمان خريد خانه در نياوران به آن‌ها توجه كنيد. از آنجايي كه خريد آپارتمان در نياروان، هزينه‌ي بسيار زيادي دربر خواهد داشت، بهتر بوده كه به همه‌ي موارد گفته شده بسيار دقت كنيد تا در آينده پشيماني گريبان گير شما نشود.

 

راديولوژي در شمال تهران

۷۰ بازديد

راديولوژي در شمال تهران

عكاسي يكي از شاخه هاي هنري است كه در موارد بسياري به حيطه هاي علمي و صنعتي وارد مي شود. يكي از حيطه هايي كه عكسي در آن ورود داشته، پزشكي و راديولوژي است. در اين نوشتار عكاسي پزشكي و فوايد آن به اختصار بررسي مي شود.

lmm_e3.jpg

عكس فتوگرافي

در كنفرانس هاي پزشكي همواره اسلايدهايي به نمايش در مي آيد كه تكميل كننده كلام سخنران است. اگر سخنران هيچ تصويري ارائه ندهد، چه بسا مخاطبين از درك موضوع بازبمانند و به ادامه مطالب توجهي نكنند. به همين علت است كه در سمينارها و گردهمايي علمي و پزشكي، تصاوير به گونه اي انتخاب مي شوند كه گوياي مطلب بوده و مفهوم مورد نظر سخنران را به خوبي منتقل كنند. تصاوير ارائه شده در يك كنفرانس پزشكي اگر به ظاهر بيمار محدود باشد، فتوگرافي خوانده مي شود.

عكس فتوگرافي جراحي بيني تمام رخ

تفاوت فتوگرافي با راديولوژي

فتوگرافي يكي از فنون مورد استفاده در تصويربرداري پزشكي است. اما تفاوت آن با ساير عكس هاي پزشكي در اين است كه در يك آتليه و توسط يك عكاس تهيه مي شود. بر خلاف ساير عكس هاي پزشكي كه در بخش راديولوژي و توسط متخصص راديولوژي يا سونوگرافي تصويربرداري مي شود.

تفاوت ديگر فتوگرافي با ساير زيرشاخه هاي تصوير برداري پزشكي در اين است، كه فتوگرافي ظاهر بدن مانند پوست، مو، دندان ها، بيني و گوش را به تصوير كشيده، در مقابل راديولوژي و سونوگرافي داخل اندام ها، اعصاب، استخوان ها و نسوج را براي درمانگر نمايان مي سازد.

انواع فتوگرافي

فتوگرافي در شاخه هاي مختلف پزشكي و دندانپزشكي به عنوان يك وسيله شناخت وضعيت بيمار كاربرد دارد. تعدادي از عكس هاي فتوگرافي متداول به اين شرح است:

  • فتوگرافي جراحي فك و صورت
  • فتوگرافي جراحي شكم
  • فتوگرافي جراحي گوش
  • فتوگرافي جراحي بيني
  • فتوگرافي جراحي پلاستيك
  • فتوگرافي ارتودنسي

عكس فتوگرافي جراحي بيني

عكس فتوگرافي جراحي بيني يكي از شايع ترين استفاده هاي فتوگرافي است. هنگامي كه بيمار براي نخستين بار به جراح بيني مراجعه مي كند، جراح درخواست عكاسي فتوگرافي از بيني را مي دهد تا با مقايسه عكس ها به خوبي از مشكل بيمار مطلع شود.

عكس فتوگرافي جراحي بيني قبل از عمل

قبل از عمل جراحي، اولين مجموعه عكس از صورت بيمار تهيه مي شود. نحوه عكاسي به اين صورت است كه بيمار بايستي رو به دوربين قرار گرفته و سر را صاف نگه دارد. به شكلي كه در عكس مقدار مساوي از هر دو گوش در تصوير ديده شود. اگر سر اندكي به يك طرف مايل شود، سبب ايجاد خطا در ديد پزشك خواهد شد.

عكس تمام رخ، انحراف بيني، انحراف فك يا هر كجي در صورت و تناسب بين بيني و ساير اجزا صورت را نمايان مي سازد. در همين حالت يك عكس تمام رخ با لبخند نيز بايد برداشته شود. اين عكس، خط لبخند و تغييرات بيني در هنگام خنده را ثبت مي كند.

عكس نيم رخ بايد در وضعيتي برداشته شود كه تنها يك ابرو و نيمي از لب ها مشخص باشد. اين عكس جلوزدگي فك، برآمدگي لب، برجستگي گونه، افتادگي ابرو، ميزان قوز و افتادگي نوك بيني را ظاهر مي سازد. عكس نيم رخ از چپ و راست تهيه مي شود.

عكس بعدي عكس از قاعده بيني است كه براي عكاسي در اين حالت بايد دوربين در پايين صورت رو به بالا قرار گرفته و حفره هاي بيني را در كادر داشته باشد. اين عكس اندازه ي حفره هاي بيني و قرينه بودن آن ها را نشان مي دهد.

حالت بعدي عكس از بالاي سر بيمار است به طوري كه دوربين به صورت عمودي بالاي سر بيمار قرار گرفته و غير متقارن بودن پره هاي بيني و انحراف آن ها را مشخص سازد.

عكس سه رخ نيز حالتي است كه يك چشم به صورت كامل به همراه نيمي از چشم ديگر، در كادر قرار دارد. عكس سه رخ كه زيباترين حالت براي عكاسي پرتره خوانده مي شود، نسبت اجزا صورت را از منظر زيبايي شناختي به خوبي نشان مي دهد.

تمامي اين عكس ها در حالت بدون خنده و با خنده تهيه وبراي پزشك ارسال مي شود. پزشك بعد از مشاهده و مقايسه عكس ها، طرح دقيق جراحي را معلوم كرده و با آگاهي كامل از تمام جزييات دست به جراحي خواهد زد.

عكس فتوگرافي جراحي بيني بعد از عمل

بعد از عمل جراحي در همان زوايايي كه قبل از عمل، عكاسي شده بود، براي دومين بار عكس هايي برداشته مي شود. اين عكس ها در فواصل زماني مشخصي بعد از جراحي ثبت مي شود تا روند تغييرات و بهبودي، قابل درك باشد. از مقايسه عكس هاي نهايي با عكس هاي پيشين، ماحصل جراحي نمايان خواهد شد.

فوايد عكس فتوگرافي جراحي بيني

  • جراح از اين عكس ها به عنوان يك رزومه كاري استفاده خواهد كرد.
  • اين نوع از عكس ها به عنوان سند پزشكي، به پرونده بيمار ضميمه مي شود.
  • عكس هاي فتوگرافي به بيمار كمك مي كند تا بتواند چهره خود را قبل و بعد عمل مقايسه كرده و نارضايتي هاي بي مورد را كنار بگذارد.
  • جراحان و مراكز درماني براي تبليغات مي توانند از اين تصاوير سود برند.
  • آموزش دانشجويان با بهره گيري از اين تصاوير به راحتي ممكن خواهد بود.

عكس opg

عكس opg يا پاناروميك، يك عكس راديولوژي از تمام فك و دندان ها است كه ريشه و ميزان پوسيدگي دندان ها را نشان مي دهد.

عكس opg  در شميرانات

راديولوژي الف در ميدان الف زعفرانيه، يك مركز مجهز براي تهيه عكس opg در شميرانات است كه تمام خدمات راديولوژي را ارائه مي دهد.

عكس ايمپلنت

به انواعي از عكس هاي راديولوژي كه قبل و بعد از كاشت ايمپلنت برداشته مي شود، عكس ايمپلنت گفته مي شود.

عكس ايمپلنت در منطقه ?

مراكز راديولوژي متعددي امكان تهيه عكس ايمپلنت را دارند؛ اما راديولوژي الف براي ارائه عكس ايمپلنت در منطقه ?  ، انتخاب هاي متعددي نظير cbct، opg، سي تي اسكن، راديوگرافي جمجمه و راديوگرافي سينوس را در اختيار بيمار و دندانپزشكان قرار مي دهد.

منبع: 1 پزشك

 

كتابفروشي اينترنتي

۷۵ بازديد

كتابفروشي آنلاين كاواك از سال ???? فعاليت خود را در زمينه‌ي بررسي و معرفي كتاب آغاز نموده است. در طول مدت فعاليت به جهت همراهي و اشتياق و جذب مخاطبين بيشتر بر آن شديم تا وبگاه كاواك را راه اندازي نماييم.
هدف اصلي كاواك معرفي مجموعه‌اي از بهترين و تازه‌ترين‌هاي نشر ايران و جهان است كه براي تمامي گروه هاي سني از جمله كودك و نوجوان ارائه مي گردد. وبگاه كاواك قصد دارد با كيفيتي مطلوب و در كمترين زمان ممكن فرايند ارسال و تحويل را چه در داخل و چه در خارج از كشور براي كتاب‌خوانان عزيز فراهم سازد.
علاوه بر وبگاه، مجله‌ي كاواك و خبرنامه، روزانه با مطالب مربوط به حوزه فرهنگ و هنر در خدمت شما عزيزان خواهد بود. همچنين فعاليت كاواك در فضاي مجازي از جمله توييتر، اينستاگرام، تلگرام و گودريدز ادامه‌ داشته و منتظر شنيدن نظرات شما عزيزان هستيم.

خريد كتاب با موضوعات مختلف از جمله عمومي, هنري, روانشناسي, كودك و نوجوان, درسي و دانشگاهي و غيره
از كتابفروشي كاواك

:heavy_check_mark: داراي نماد اعتماد الكترونيك
:heavy_check_mark: ارسال به سراسر نقاط دنيا
:heavy_check_mark: تحويل فوري كتاب در تهران
:heavy_check_mark: سفارشات بالاي دويست هزار تومان ارسال رايگان

جهت مشاهده‌ كتابها به وب سايت كاواك مراجعه نماييد:
https://www.cavack.com

هم‌ چنين مي‌ توانيد جهت مطالعه درمورد موضوعات مختلف از جمله معرفي و نقد كتاب,تازه‌ هاي نشر,نويسندگان, شخصيت‌ هاي برجسته و غيره به مجله‌ي كاواك مراجعه نماييد:
https://mag.cavack.com/

لطفا به جمع ما در شبكه‌ هاي اجتماعي بپيونديد : cavackonline#
اينستاگرام : https://www.instagram.com/cavackonline
تلگرام : https://t.me/cavackonline

آدرس : تهران، يوسف آباد، خيابان اسدآبادي، پلاك ???، طبقه اول، واحد ?
شماره تماس : 88061153

 

استفاده از سايت هاي شرط بندي

۱۰۱ بازديد

كلاهبرداري تحت عنوان شرط بندي

شما هم افرادي كه در اينستاگرام با رفتار هاي ناپسند و خارج از عرف سايت هاي پيش بيني فوتبال و شرط بندي خودشان را تبليغ مي كنند را حتما ديده ايد. با اين رفتار هاي ناپسند به سادگي مخاطب هايشان را جذب مي كنند و به آنها وعده پولدار شدن در زمان كوتاه را مي دهند و با اين روش شما را وارد سايت هاي شرط بندي خودشان مي كنند و  از اينجاست كه داستان كلاهبرداري آغاز مي شود.
تمامي بازي هاي شرط بندي قمار و حرام هستند و از نظر قانوني نمي توان آنها را در ايران انجام داد اما اين افراد با سواستفاده از بستر اينترنت اين محدوديت را دور مي زنند و اين فعاليت را با نيت هاي كلاهبرداريشان انجام مي دهند.

آيا كسي تا به امروز با استفاده از سايت هاي شرط بندي پولدار شده؟

 

بله اما افراد ساده باوري كه پول خود را وارد اين سايت ها مي كنند پولدار نشده اند بلكه مالكان سايت ها پولدار شده اند، ترفند ترقيب براي پولدار شدن با استفاده از بازي هاي شرط بندي و كازينويي باعث شده افراد زيادي فريب اين سايت ها را بخورند و سرمايه خودشاان را از دست بدهند.

اين نكته را فراموش نكنيد كه اين وعده ها فقط دروغ است
معرفي چند تا از روش هاي كلاهبرداري سايت هاي شرط بندي

درگاه هاي فيشينگ: در اين روش در زماني كه شما داريد به درگاه هاي پرداخت وصل مي شويد به يگ درگاه جعلي وصل مي شويد و از همين طريق اطلاعات حساب شما به دست افراد شياد و سارق مي افتاد كه با فعال شدن رمز پوياي اين روش كلاهبرداري به تاريخ پيوست.

بستن حساب كاربري: در اين روش بعد از اين كه شما حساب كاربريتان را شارژ كرديد و يا مبلغي را در اين سايت ها برنده شديد حساب كاربري شما غير فعال مي شود و شما ديگير هيچ دسترسي به سايت نداريد، اين روش را زماني اين سايت ها انجام مي دهند كه مبلغ زيادي در حساب شما موجود باشد.

نرم افزار هاي مخرب: اين روش را بسياري از اين سايت ها به كار مي گيرند به اين صورت كه در بازي هاي شرط بندي مثل بازي انفجار كد ها و الگوريتم هاي مخربي را كار گذاشته اند كه باعث باخت شما مي شود و پول شما از دست ما ميرود.

*اگر مي خواهيد هيچ وقت در دام اين سيستم كلاهبردار نيفتيد تحت هيچ عنواني در سايت هاي شرط بندي بازي فعاليت نكنيد*

معرفي چند تا از كلاهبردارترين سايت هاي شرط بندي

سايت پويان مختاري: اين سايت كه از راه تبليغات غير اخلاقي گرداننده آن و با استفاده از روش هاي بالا پول زيادي را كلاهبرداري كرده را مي توان كلاعبردار ترين سايت شرط بندي دانست، اين شخص در اسپانيا به اتهام پولشويي و كلاهبرداري دستگر شده

سايت ساشا صبحاني: پسر سفير سابق ايران در ونزوئلا كه حالا به راه اندازي سايت شرط بندي پول زيادي را به دست آورده و با لايو هاي اينستاگرامي كه ميگيرد هم هنجار هاي جامعه را مي شكند و هم با جذب افراد در سايت شرط بندي خود پول هنگفتي به دست آورده.
براي اين گه پول خود را در سايت هاي شرط بندي از دست ندهيد بهترين راه اين است كه سمت اين سايت هاي شرط بندي نرويد زيرا هيچ كسي به جز مالك و گردانندگان اين سايت ها با كار در اين سايت ها پولدار نمي شوند.
*محتواي اين خبر تبليغاتي است و بهارنيوز هيچ گونه مسئوليتي در قبال آن نمي پذيرد

 

ايمپلنت دندان مزاياي فراواني

۷۳ بازديد

ايمپلنت دندان

در ايام گذشته از دست دادن دندان ها غم و مصيبت بزرگي به همراه داشت. زيرا راهي براي جايگزيني آن ها نبود و استفاده از دندان هاي مصنوعي ابتدايي تا حدي زجرآور و خجالت آور بود. امروزه با پيشرفت تكنولوژي در عرصه دندان پزشكي راه حل هاي جايگزيني دندان يا دندان هاي از دست رفته ارائه شده است. يكي از بهترين روش هاي جايگزيني كه محبوبيت بالايي هم دارد ايمپلنت دندان است.

ايمپلنت دندان به طور كلي روشي براي كاشت و جايگزيني دندان پوسيده يا از دست رفته است كه در آن پايه اي فلزي در داخل استخوان فك كار گذاشته مي شود و به دنبال آن رابط و تاج دندان بر روي آن قرار مي گيرند.

حال با هم به بررسي جوانب مختلف ايمپلنت دندان مي پردازيم.

جنس و اجزاي ايمپلنت دندان

جنس ايمپلنت هاي دندان معمولاً از فلزات و آلياژ هايي از آن است. اين امر باعث مي شود كه مقاومت استقامت پايه بالا برود. پر كاربرد ترين فلزي كه به كار مي رود نيز تيتانيوم است. تيتانيوم به علت اينكه به خوبي با بدن انسان ها پيوند برقرار مي كند و مورد قبول واقع مي شود و همچنين ميزان خوردگي بسيار كم در دراز مدت و مقاومت بالايي دارد بسيار مورد استفاده است. تيتانيوم در دراز مدت سابقه درخشاني داشته و به قول معروف جوابش را پس داده است. ايمپلنت هاي ديگري نيز نظير زيركونيوم كه سابقه كمتري دارند و نو ظهور هستند نيز به تازگي در حال رشد و پيشرفت هستند.

 

اجزاي ايمپلنت دندان

به نقل از رجا، ايمپلنت دندان به چندين نوع مختلف تقسيم مي شود. در برند ها و انواع مختلف ايمپلنت اين تعداد اجزا مي تواند متفاوت باشد. به طور كلي بخواهيم در نظر بگيريم ايمپلنت از سه قسمت اصلي تشكيل مي شود. پايه رابط و روكش دندان.

1- پايه يا همان فيكسچر قسمت پاييني ايمپلنت است كه در داخل استخوان فك قرار مي گيرد و با استخوان پيوند برقرار مي كند و حكم ريشه دندان مصنوعي جديد را خواهد داشت و همين علت اسقامت بالاي ايمپلنت است.

2- رابط يا اباتمنت كه قسمت مياني ايمپلنت است و همانطور كه از نامش مشخص است رابط بين روكش و پايه ايمپلنت مي باشد. از پايين همانند پيچ در پايه فرو مي رود و از بالا سري گرد مانند دارد كه داخل روكش فرو مي رود و روكش به خوبي بر رويش سوار مي شود.

3- روكش يا تاج دندان كه همان دندان مصنوعي ساخته شده در لابراتور است. اين روكش جلوه زيبايي و طبيعي بودن ايمپلنت است زيرا دقيقاً متناسب با دندان هاي هر كس توليد مي شود و پس از قرار گيري در داخل دهان كاملاً طبيعي جلوه مي كند.

متخصص ايمپلنت دندان

متخصص ايمپلنت دندان به فردي گفته مي شود كه به صورت تخصصي در زمينه ايمپلنت مطالعه و تحقيقات داشته و فعاليت مي كند. متخصصين ايمپلنت معمولاً در مراكز تخصصي ايمپلنت يافت مي شوند و از آنجايي كه به صورت اختصاصي در همين زمينه فعاليت دارند بسيار كار كشته تر و قابل اطمينان تر از جراحان و دكتران عمومي دندان هستند و توصيه مي كنيم در صورت نياز به ايمپلنت حتماً نزد متخصص مراجعه كنيد.

مزايا ايمپلنت دندان

ايمپلنت دندان مزاياي فراواني دارد و همين علت محبوبيت و فراگيري آن در سطح جهان است. مهم ترين اين مزايا را با هم بررسي كنيم :

1- مقاومت بالا : همانطور كه ذكر شد ايمپلنت هاي دندان از آلياژ فلزات تهيه مي شوند. بنابراين پس از كاشت در داخل استخوان فك و برقراري پيوند با استخوان فك همانند يك دندان طبيعي در جاي خود محكم مي شوند.

2- طول عمر بالا : ايمپلنت هاي دندان در صورتي كه به خوبي مراقبت شوند طول عمر بسيار بالايي دارند و فرد مي تواند تا ساليان طولاني از داشتنشان لذت ببرد.

3- ظاهر طبيعي : ظاهر طبيعي از آن رو است كه تاج دندان در لابراتور و بر اساس دندان هاي طبيعي هر شخصي توليد مي شود. بنابراين پس از اينكه در كنار ساير دندان ها كاشته مي شود مشخص نيست و بسيار طبيعي جلوه مي كند.

4- بالا رفتن اعتماد به نفس : با زيبا شدن ظاهر دهان و دندان ، اعتماد به نفس فرد نيز بالا مي رود. زيرا تعداد لبخند ها و صحبت هايش در طول روز بيشتر مي شود و بدون نگراني و خجالت انجام مي دهد.

معايب ايمپلنت دندان

در كنار مزاياي ذكز شده شايد ذكر اين چند نكته نيز لازم باشد :

1- ايمپلنت دندان به علت تمام مزاياي ذكر شده هزينه اي بيشتر از ساير روش هاي كاشت دندان دارد و آن هم به علت طول عمر بالا و كيفيت بي نظير و غير قابل مقايسه آن با همان روش ها است.

2- براي انجام ايمپلنت مدت زمان زيادي نياز است. زيرا بايد پس از كاشت پايه چند ماهي به استخوان فك استراحت داد تا رشد كند و پايه را در بر بگيرد و با آن پيوند برقرار كند. بنابراين براي افرادي كه ممكن است عجله براي اصلاح دندان داشته باشند خيلي گزينه مناسبي نباشد.

ايمپلنت كره اي

ايمپلنت كره اي از برند هاي پر طرفدار در كشور ماست. زيرا علاوه بر كيفيت معقول و مناسب از قيمت خوبي نيز برخوردار هستند. البته اين نكته را نبايد فراموش كرد كه ايمپلنت كره اي نيز انواع برند هاي مختلف و كيفيت هاي مختلف دارد. از انواع برند هاي مختلف ايمپلنت كره اي مي توان به SewonMedix ، Luna و Megagen اشاره كرد.

برند ايمپلنت

مراقبت هاي بعد از ايمپلنت دندان

مراقبت هاي بعد از ايمپلنت دندان به دو دسته كلي تقسيم مي شود:

1- مراقبت هاي ايمپلنت در روز هاي اوليه كه شامل استفاده از مواد غذايي نرم و فشار نياوردن زياد به ايمپلنت است.

2- مراقبت هاي دراز مدت كه براي بالاتر بردن طول عمر ايمپلنت و دندان ها كاربرد دارد كه شامل مسواك زدن روزمره ، نخ دندان كشيدن و استفاده از مواد دهان شويه و همچنين مراجعه به متخصص شست و شوي دهان به منظور تميز كردن تخصصي دهان و دندان ها مي باشد.

قيمت ايمپلنت دندان

براي اطلاع از آخرين قيمت هاي ايمپلنت دندان مي توانيد به سايت مراجعه كنيد.

هزينه كاشت دندان

 

 

چرا فضاي كار اشتراكي براي رشد كسب و كار مناسب است؟

۶۹ بازديد

چرا فضاي كار اشتراكي براي رشد كسب و كار مناسب است؟

وبلاگ مقالات چرا فضاي كار اشتراكي براي رشد كسب و كار مناسب است؟

فضاي كار اشتراكي

فضاي كار اشتراكي

 

چرا فضاي كار اشتراكي براي رشد كسب و كار مناسب است؟ به دليل خدمات متنوع و خلاقانه و فضاي شاد و پر انرژي اين مكان ها طرفدار دارد.

يكي از فلسفههاي شكلگيري و طراحي فضاهاي كار اشتراكي، خصوصيات پوياي آنها شبيه به افرادي است كه از آن استفاده خواهند كرد.

اين فضاها عملكردها و انعطافپذيري در اختيار افراد قرار ميدهند

كه در يك اداره معمولي مشاهده نخواهيد كرد.

فضاي كار اشتراكي يك گزينه قابل استفاده براي رشد كسب و كار است.

چنين فضايي باعث ميشود افراد، از مزاياي يك كسب و كار متمركز در يك محل با يك قيمت به مراتب ارزانتر به نسبت يك دفتر كار تجاري سنتي (با صرفهجويي در هزينهها تا ?? درصد) بهره ببرند.

كاهش هزينه هاي اوليه

يكي از تدابير مهم در كسب و كار نگه داشتن سطح هزينهها تا جاي ممكن پايين است،

به ويژه اگر تازه فعاليت تجاري خود را شروع كردهايد.

اگر به يك اداره يا مركز فرماندهي نياز داريد،

اما مقدار پول و انرژي شما براي انجام تمامي وظايف اجرايي لازم براي مديريت يك اداره كم است،

ميتوانيد از فضاي كار اشتراكي استفاده كنيد.

ما در اين مطلب قصد داريم مزاياي استفاده از فضاي كار اشتراكي را به شما معرفي كنيم.
هزينه كم براي شروع فعاليت

فضاهاي كار اشتراكي در اختيار كارآفرينان و فريلنسرها فرصتي قرار ميدهند

تا بدون نگراني در مورد هزينههاي لازم براي ايجاد يك فضاي كار واقعي از يك محيط كاملا مجهز استفاده كنند.

با استفاده از يك فضاي مشترك، افراد ميتوانند بدون نياز به محاسبه و تخصيص بودجه به مواردي مانند كرايه، ماليات، تجهيزات لازم و هزينههاي مختلف ديگر كه به دنبال شروع يك كسب و كار ميآيد، فعاليت خود را شروع كنند.

حتي اگر از نظر مالي توانايي داشته باشيد، زمان صرف شده در تامين تجهيزات و مبلمان اداري يا كسب مجوز به قدري زياد است

كه بهتر است همان را صرف برپايي كسب و كار خود كنيد.

در يك فضاي اشتراكي، تمامي امكانات در نظر گرفته ميشوند

و افراد ميتوانند توجه خود را بيشتر معطوف رشد و توسعه كسب و كار خود كنند.
انعطافپذيري

به دنبال رشد تيم شما، گسترش يك فضاي كار اشتراكي فوقالعاده آسان است.

قراردادهاي استفاده از محيط ميتواند طوري تنظيم شود كه مناسب استفاده يك فرد، يك تيم دو نفره يا يك شركت ? نفره باشد.

بعضي از فضاها يك اتاق كنفرانس براي رويدادها يا گروههايي با تعداد افراد بيشتر دارند.

در بعضي از محيطها ميتوانيد بادجه تلفن، خدمات صندوق پستي و حتي ميزهاي ايستاده پيدا كنيد.

آدرس محل كار در يك ناحيه خوب

از مزاياي ديگر فضاي كار اشتراكي اين است كه مشتريان به راحتي ميتوانند شما را پيدا كنند.

اغلب فضاهاي كاري اشتراكي در نواحي مهمي از شهر برپا شدهاند

و ديگر شما مجبور نيستيد كيفيت مكان كاري خود را فداي كرايه ماهيانه ارزانتر و هزينههاي مصرف برق، آب و گاز پايين كنيد.

زماني كه كسب و كار خود را به يك فضاي كار اشتراكي انتقال ميدهيد،

در مناطق مهم شهر آدرسي براي محل كار خود به دست ميآوريد

و به راحتي به ايستگاه مترو، اتوبوس، باشگاهورزشي و حتي مراكز خريد دسترسي داريد.

فرصتهاي برقراري ارتباط و آشنايي با افراد مختلف

اجاره يك محيط كاري مشترك باعث ميشود اطراف شما را افراد هدفمند و كارآفرينان موفق پر كنند.

يعني هر روز به معناي فرصتي براي برقراري ارتباط با مديران كسب و كارهاي كوچك، متفكران بزرگ، فريلنسرهاي حرفهاي و ديگر كارآفرينان است.

عضوي از يك جامعه كار اشتراكي به معناي اين است

كه اطراف فرد را شركا، مشتريان و مربيان بالقوهدر بر ميگيرد

و به او اين امكان را ميدهد تا به آساني در زمان نياز به كمك براي پروژههاي خاص يا كارهاي حساس از نظر زماني از ساير افراد كمك بگيرد.

افزايش سطح تعادل بين كار و زندگي

زماني كه در فضاي كار اشتراكي فعاليت ميكنيد هرگز با پديده «هميشه كار، تفريح هرگز» روبرو نميشويد.

اين فضاها سطح تعادل بين كار و زندگي را افزايش ميدهند

و مكاني را براي افراد فراهم ميكنند تا استرس نداشته باشند

و در طول روز كاري انرژي خود را دوباره به دست آورند.

جدا از گردهمآييهاي اجتماعي هفتگي، براي بهبود سطح كيفي سلامت افراد اين محيطها فعاليتهايي مانند مديتيشن و كلاسهاي هفتگي يوگا برگزار ميشود.

بعضي از فضاهاي كار اشتراكي براي مديتيشن، عبادت يا حتي فقط استراحت كوتاه مكان اختصاصي در نظر گرفتهاند.

پاراديس هاب در شبكه هاي اجتماعي:

شماره دفتر كار: ???????????

آدرس دفتر كار: شعبه مركزي: تهران، بلوار ارتش غرب، بعد از بلوار اوشان، خيابان ابوالفضل صميع، شعبه باغ بهشت

 

https://www.linkedin.com/company/paradisehub

https://t.me/paradisehub

https://www.instagram.com/paradisehub.ir