نظرات جالب و تجربه زندگی و مهاجرت به کانادا

۲۴ بازديد

نظرات جالب و تجربه زندگی و مهاجرت به کانادا

 

 

تجربه‌ی زندگی و مهاجرت به کانادا، از دید بسیاری از افراد، کاملا سلیقه‌ای و بستگی به شرایط و خصوصیات اخلاقی افراد دارد. به طور مثال برای فردی که تحمل سرما را ندارد، شاید این مسئله که از اوایل ماه اکتبر، اکثر مناطق کانادا دمای زیر صفر را تجربه می‌کنند، غیر قابل تحمل باشد.

به طور کلی با توجه به تجمیع نظر بسیاری از افراد، می‌توانیم مزایا و معایب زندگی در کانادا را به چند مورد تقسیم کنیم که در ادامه‌ی این مقاله، به طور مفصل به آن‌ها می‌پردازیم.

 

تجربه زندگی در کانادا

یکی از بهترین راه‌ها برای افرادی که در حال کسب اطلاعات درباره‌ی کشورهای مختلف، به قصد مهاجرت هستند، پرس و جو از افرادی که قبلا این مسیر را رفته‌اند می‌باشد.

ممکن است دوست و یا خانواده‌ای در کشورهای مختلف داشته باشند تا با کسب اطلاع از خلقیات، توانایی‌ها، تجربه‌ها و … از آن، بتوانند بهتر تصمیم بگیرند.

ما در این مقاله، پس از جمع آوری اطلاعات از تجربیات افراد، داده‌ها را به صورت طبقه بندی شده، در اختیار شما قرار می‌دهیم تا بهتر بتوانید هدف و تصمیم خود را مشخص کنید.

 

حقایق مهاجرت و زندگی در کانادا

کشور کانادا با توجه به سیاست‌هایی که در زمینه‌ی مهاجر پذیری به کار می‌برد، قوانین و شرایط بسیار مناسب و مطلوبی را برای مهاجران فراهم کرده است. این کیفیت شرایط و خدمات به صورتی می‌باشد، که زندگی مهاجرین کانادا هم سطح و هم تراز با شهروندان کانادایی است.

در سال‌های اخیر، شهرهایی از کانادا مانند تورنتو، مونترال، ونکوور و … جزو بهترین شهرها برای زندگی در دنیا قرار گرفته‌اند. ثبات اقتصادی،زیبایی‌های طبیعی بسیار زیبا، سطح آموزشی بالا، فرصت‌های شغلی عالی و … از عواملی است که باعث شده کانادا به بهشت مهاجران تبدیل شود.

 

میزان رضایت از زندگی در کانادا

در کشور کانادا 82 درصد از مردم در رضایت کامل از شرایط زندگی به سر می‌برند. طبق آمار جهانی، کانادا از لحاظ پایین بودن میزان جرم و جنایت، جزو 10 کشور اول امن دنیا قرار دارد. طبق سیاست‌های این کشور، جذب نیروهای ماهر و کارآمد منجر به پیشرفت بالای اقتصادی، اجتماعی و … شده است.

کانادا یکی از امن‌ترین، مرفه‌ترین، آزادترین و آرام‌ترین کشورهای دنیا به حساب می‌آید. از همین رو برای مهاجران، زندگی، تحصیل و کار در کانادا بهترین مقصد به حساب می‌آید. همچنین تعداد بسیار زیادی از کانادایی‌ها به اینکه شهروند کانادا هستند، افتخار می‌کنند.

 

مشکلات اصلی زندگی در کانادا

گرچه زندگی در کانادا مزایای بسیار زیادی دارد، اما معایب و مشکلاتی هم وجود دارد که لازم است قبل از مهاجرت به کانادا با آن‌ها آشنا شوید.

برخی از اصلی‌ترین مشکلات زندگی در کانادا، سردی بیش از حد استان‌های شمالی، دو زبانه بودن برخی از استان‌ها و الزام یادگیری زبان فرانسوی برای زندگی در آن استان‌ها،  هزینه‌ی بالای مسکن در اکثر شهرهای بزرگ، بالا بودن هزینه‌های تحصیل، پهناور بودن کشور و مشکلات عبور و مرور و … هستند.

 

دلایل اصلی پشیمانی از مهاجرت به کانادا

گاهی اوقات به دلیل عدم بررسی شرایط پیش از اقدام به مهاجرت، عدم انعطاف پذیری فرد با محیط و شرایط جدید و یا سایر عوامل فردی باعث می‌شود تا مهاجران، پس از مهاجرت با مشکلاتی مواجه شوند.

برخی از این مشکلات با گذشت زمان برطرف شده و برخی دیگر مانند سرمای شدید هوا ممکن است رفع نشده و نیاز باشد فرد مهاجر خودش را با شرایط وفق دهد. بنابراین دلایل پشیمانی از مهاجرت به کانادا ، اصولا قابل رفع هستند و کمتر کسی به فکر بازگشت به کشور مبدا می‌افتد.

 

تفاوت‌های مهم زندگی در ایران و کانادا

اصلی‌ترین تفاوت در زندگی بین ایران و کانادا، متفاوت بودن قوانین و مقررات و همچنین میزانِ قانون پذیریِ افراد جامعه است. تفاوت در قوانین، بزرگ‌ترین و تاثیرگذارترین بخش در زندگی افراد  است. کشور کانادا، اقتصادی پیشرفته و کمترین میزان فساد مالی را دارد.

از دیگر تفاوت‌های ایران و کانادا، می‌توان به آب و هوای این دو کشور اشاره کرد. کشور ایران با اینکه کشور کوچکی است، اما آب و هوای چهار فصل دارد.

کشور کانادا دومین کشور پهناور دنیا است و دارای آب و هوایی سردسیری و قطبی دارد. گرچه شهرهایی مانند تورنتو به نسبت معتدل‌تر است اما اکثر ماه‌های سال در اکثر نقاط کانادا، هوا بسیار سرد است.

تفاوت دیگری که بین زندگی در ایران و کانادا وجود دارد، زبان این دو کشور است. زبان رسمی در کشور ایران، پارسی ( فارسی ) است؛ در حالی که زبان رسمی کانادا، انگلیسی و فرانسوی است که در برخی استان برای کار، تحصیل، زندگی و … دانستن هر دو زبان الزامی است.

فرهنگ، در کشور ایران و کانادا، کاملا متفاوت است که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره میکنیم. به طور مثال، در ایران مردم عادت به تعارف دارند در حالی که کانادایی‌ها در کمال ادب، بسیار رک‌گو هستند. وقت شناسی و اهمیت دادن به زمان، از ویژگی‌های بارز کانادایی‌هاست که در بین ایرانی‌ها کمتر مشاهده می‌شود.

کانادایی‌ها به مسئله‌ی برابری بسیار اهمیت می‌دهند. احترام به تفاوت زبان، فرهنگ، نژاد برایشان بسیار مهم است. همچنین افراد را از لحاظ مادی، طبقه بندی نمی‌کنند. درحالی که در ایران افراد به دو دسته‌ی فرودست و فرادست تقسیم می‌شوند.

 

مزایا و معایب زندگی و مهاجرت به کانادا

افراد با توجه به هدف از مهاجرتشان که دریافت ویزای توریستی کانادا، تحصیل در کانادا و یا دریافت ویزای استارتاپ کانادا و … است، موارد متفاوتی برایشان مهم و ضروری خواهد بود.

بنابراین یکی دیگر از مهم‌ترین کارهایی که برای انتخابِ مقصدِ مهاجرت باید انجام دهید، این است که پس از مطالعه‌ی تجربه زندگی و اقامت کانادا، مزایا و معایب را متناسب با موقعیت و شرایط خود یادداشت کرده تا بتوانید با مقایسه‌ی آن‌ها، متوجه شوید که آیا مهاجرت به آن کشور برای شما مناسب است یا خیر.

 

مزایای عمومی زندگی و مهاجرت به کانادا به شرح زیر است

  1. اقتصاد رو به رشد در کانادا
  2. مهاجرت پذیری و مردمان خوش برخورد
  3. عدم احساس غربت به دلیل چند فرهنگی بودن کانادا
  4. قانونمند بودن کانادا
  5. امنیت بالا و پایین بودن درصد جرم
  6. سیستم آموزشی بسیار عالی
  7. عدم وجود تنش و تهدید خارجی
  8. وجود دولتی کارآمد
  9. رعایت حقوق انسانی و فردی

 

بهتر است معایب زندگی در کانادا را هم بدانید تا بتوانید بهتر تصمیم بگیرید. در ادامه به معایب عمومی مهاجرت و زندگی در کانادا می‌پردازیم:

 

  1. آب و هوای سرد و قطبی در اکثر مناطق این کشور
  2. بالا بودن نرخ مالیات نسبت به آمریکا
  3. عدم پذیرش مدارک تحصیلی و سوابق کاری برخی کشورها

 

باز هم تاکیدمان بر این مسئله است که هر فردی، با توجه به شرایط خود و استان مورد انتخابش، تصمیم نهایی را می‌گیرد؛ که آیا کانادا مکان مناسبی برای او هست یا خیر!

 

تجربه های شخصی مهاجرت به کانادا

من همراه با پدر و مادرم، در سن 12 سالگی به کانادا مهاجرت کردم. در دوره‌ی دبیرستان، به صورت نیمه وقت، پیش خدمت یک رستوران هستم. حقیقتا اینجا انعام خوبی می‌دهند. شاید بنظرتان عجیب باشد اما درآمد خوبی دارم و راضی هستم.

 

من پس از گذشت 9 سال زندگی در کانادا این را به شما می‌گویم که قبل از ورود به کانادا، زبان خودتان را تقویت کنید. مهارت‌ها و بازار کار مورد نیاز کانادا را بررسی کنید. کانادا پذیرای خوبی است؛ اما تضمین یک زندگی لوکس را به شما نمی‌دهد. برای رسیدن به خواسته‌ها، باید تلاش کنید!

 

من در تورنتو وکیل مهاجرت هستم. بدون هیچ تردیدی، بهترین گزینه، مهاجرت به کانادا است. کانادا فرصت‌های خوبی برای اشتغال و رشد فردی به شما می‌دهد.

 

اقتصاد کانادا جزو 10 کشور برتر جهان است. امکانات آموزشی و بهداشتی در کانادا رایگان و جزو بهترین‌ها در جهان است. با توجه به وجود برنامه‌های مهاجرتی متنوع، راه‌های مختلفی برای انواع اقشار با هدف مهاجرت وجود دارد.

 

من یک دانشجوی ایرانی کانادایی هستم. بنظر من سیستم سلامت ما، شگفت انگیز است. با توجه اینکه اکثر کانادایی‌ها به طور متوسط بیش از 80 سال عمر می‌کنند، کانادا دارای یکی از بهترین سیستم‌های بهداشتی در جهان است.

 

میزان جرم و جنایت در مقایسه با سایر کشورها، بسیار اندک است. سیستم آموزشی نیز فوق العاده است. شهریه‌ی دانشگاه‌ها در مقایسه با کشورهای اروپایی کمتر و دانشگاه‌هایمان جزو برترین‌ها هستند.

 

پس از 6 سال در کانادا به شما می‌گویم که اگر به خانواده‌تان وابسته هستنید، به کانادا مهاجرت نکنید! نه تنها به کانادا، بلکه به هیچ کشوری مهاجرت نکنید. اما به طور کلی، کانادا جایی است که اگر برای رسیدن به اهدافتان تلاش کنید، قطعا به آن‌ها می‌رسید.

 

این کشور، دارای روزهای بارانی و سرد زیادی است؛ حتی گاهی اوقات میزان برف و سرما به منفی 40 درجه می‌رسد!

 

با توجه به اینکه قبل از تحصیل در کانادا، در انگلستان محصل بوده‌ام، به صراحت می‌گویم که هزینه‌های تحصیل در کانادا پایین‌تر از اروپا و حتی آمریکا است. در اینجا من در کنار تحصیل، در هفته 16 ساعت هم کار می‌کنم. مردم با مهاجران و تازه واردها واقعا مهربان و خوش برخورد هستند.

 

هدف من دریافت اقامت و پاسپورت کانادا و سپس ادامه‌ی زندگی در آمریکا است. کانادا یک راه خوب برای ورود به آمریکا است.

 

مهاجرت به کانادا برای من، بهترین اتفاق زندگی‌ام بوده است. من 15 سال است که در تورنتو زندگی می‌کنم. تعمیرگاه کوچکی دارم. همسرم در منزل، کار آرایشگری مشغول است و همراه با دو دخترم زندگی خوب و راحتی داریم.

 

من فقط بخاطر تامین آینده‌ی دخترم به کانادا آمده‌ام. بنظر من کیفیت زندگی چه به لحاظ بهداشت و چه آموزش، سختی سرمای هوا و به طور کلی سختی‌ها را آسان‌تر می‌کند. اگر قصد آمدن به کانادا را دارید، خودتان را برای روزهای سخت آماده کنید.

 

پس از گذشت نیم قرن از زندگی‌ام در کانادا، به شما می‌گویم که اگر دارای مهارت یا فن خاصی هستید، به شهرهای بزرگ مانند مونترال، ونکوور یا تورنتو نروید. در این شهرها، بازار کار رقابتی است. شهرهای کم جمعیت منابع درآمد بسیار خوبی هستند.

 

در این شهرها می‌توانید به راحتی درآمد داشته و پس انداز کنید. به طور کلی کانادا برای همه مناسب نیست، باید پشتکار داشته و تلاش کنید تا به خواسته‌هایتان برسید.

 

من در ونکوور زندگی می‌کنم. بنظر من اگر شما فردی سخت کوش و رویا پرداز هستید و به دنبال فرصت‌های زندگی می‌روید؛ این کشور شما را به خواسته‌هایتان می‌رساند. ما در سال‌های ابتدایی ورود به کانادا، سختی زیاد کشیدیم؛ اما حالا رستوران کوچکی برای خودمان داریم و در رفاه مالی هستیم.

 

اگر در ایران می‌ماندیم، حتی اگر ده‌ها برابر هم تلاش می‌کردیم، هرگز به هیچکدام از چیزهایی که الان داریم نمی‌رسیدیم.

 

من یک پدر هستم. پسرم را 13 سال پیش در سن 16 سالگی به کانادا فرستادم. در حال حاضر او در رشته‌ی مدیریت فارق التحصیل شده و کار و زندگی خوبی دارد. عاشق زندگی در کانادا است. همسرم و من هم هر سال به دیدن او می‌رویم. از نظر من، کانادا کشوری شگفت انگیز و پر از فرصت است.

 

دو سال است که در کانادا زندگی می‌کنم، زندگی و دوستانی فوق العاده دارم. تا به حال حتی یک داستان منفی هم درباره‌ی کاندا نشنیده‌ام. بهترین تصمیم زندگی من مهاجرت به کانادا بوده است.

 

کانادایی‌ها افرادی رک گو هستند! توصیه‌ی من به ایرانیان این است که تعارفات ایرانی را کنار بگذارید!

 

به نظر من بهترین راه برای دریافت اقامت دائم کانادا، تحصیل در این کشور است. کانادا از افراد متخصص استقبال می‌کند. بنابراین پس از اتمام تحصیل راحت‌تر کار پیدا خواهید کرد.

 

با داشتن مهارت‌های خاص، مثل نانوایی، شیرینی پزی، آرایشگری ( در تمام زمینه‌ها ) و … می‌توانید موقعیت خوبی در کانادا داشته باشید.

 

سیستم آموزشی کانادا به گونه‌ای است که ارزش بالایی برای آموزش قائل هستند. اکثر مردم در کانادا با سواد و دارای تحصیلات دانشگاهی هستند. کانادا برای ارتقا سطح علمی شهروندانش، سالانه هزینه‌های زیادی را تقبل می‌کند.

 

با توجه به سیاست‌های مهاجر پذیری و وجود قوانینی منصفانه و معقول، اگر تمایل به داشتن یک زندگی موفق در کانادا داشته باشید، این یک فرصت عالی برای رسیدن به اهدافتان است.

 

خدمات درمانی در کانادا رایگان است و دولت، هزینه‌های درمانی را می‌پردازد.

 

من در ادمونتون زندگی می‌کنم. تجربه به من نشان داده که اگر در ایران تلاش می‌کنید اما درآمد کمی دارید، زندگی دشوار است و به آینده امیدوار نیستید، زندگی در کانادا برایتان بسیار هم مناسب است. در اینجا یک کارگر ساده‌ی سوپر مارکت، به راحتی درآمد مناسب و زندگی و حقوق شهروندی خوبی دارد.

 

اقتصاد در کانادا همیشه در حال رشد است!

 

من در آلبرتا استادیار دانشگاه هستم. به نظر من تصمیم برای اینکه کانادا جای مناسبی برایمان هست یا خیر، کاملا به طرز فکر شخصی و شرایط هر نفر بستگی دارد. انتخاب استان و شهر برای زندگی در کانادا جزو موارد بسیار مهم است.

 

من نویسنده و روزنامه نگار هستم. نوشته‌های من، داستان زندگی افرادی که نتوانسته‌اند در کانادا به سرانجام خوبی برسند، است. پس از شنیدن تجربیات منفی، این را می‌دانم که برای موفق شدن در کانادا هم مانند هر کشور دیگری، تلاش، سخت کوشی و مهارت اهمیت دارد.

 

مهاجرت به کشوری که برایتان غریب و ناشناخته‌ست، کار دشوار و ترسناکی است. من سعی می‌کنم نکاتی را با شما در میان بگذارم که شاید برایتان مفید واقع شود:

سطح زندگی در کانادا بالا است. یعنی منابع بین همه و به صورت برابر وجود دارد. امکانات بهداشتی نسبت به سایر کشورها واقعا خوب است و بودجه‌ی ان توسط دولت تامین می‌شود.

دولت از تازه واردان و مهاجران حمایت می‌کند.

شما در کانادا بدون هیچگونه استرس و تنشی می‌توانید به هر مکانی که مد نظرتان است سفر کنید. سیستم ترافیک و شهری در این کشور عالی است.

از آنجایی که کانادا به خانواده و در کنار هم بودن اهمیت زیادی می‌‌دهد، پس از مهاجرت به راحتی می‌توانید برای اقوام و حتی دوستانتان درخواست ویزا دهید.

 

من و همسرم 4 سال از به کانادا مهاجرت کرده‌ایم. در ابتدا، 5 ماه زمان برد تا کار پیدا کردیم. گرچه مجبور شدیم از مشاغل سطح پایین شروع کنیم، اما الان از وضع زندگی‌مان کاملا راضی هستیم.

 

بنظر من، قبل از مهاجرت یک رزومه‌ی خوب برای خودتان آماده کنید و به هیچ عنوان توقع نداشته باشید که از ابتدا، شغل مرتبط با سابقه‌ی کاری‌تان پیدا کنید.

 

ما اطلاعات و آشنایی کافی با مسائل مربوط به خانه، در کانادا و همچنین سابقه‌ی اعتبار کانادایی نداشتیم. به همین دلیل مجبور شدیم 3 هفته در هتل بمانیم تا خانه‌ی مورد نظرمان را پیدا کنیم.

 

مردمان کانادایی با مهاجران بسیار مهربان و خوب رفتار می‌کنند. برای زندگی در کبک و مونترال حتما زبان فرانسوی یاد بگیرید. پس از گذشت 4 سال، ما حالا دوستان ایرانی و خارجی بسیار خوبی داریم.

 

در ابتدا کنار آمدن با آب و هوای اینجا برایمان سخت بود، اما الان عادت کردیم و مشکلی نداریم.

 

به طور کلی زبان‌ها متداول کشور کانادا، فرانسه و انگلیسی هستند. بنا بر ایالت یا استانی که قرار است در آن زندگی کنید، به تقویت زبان خود بپردازید. در برخی استان‌ها و یا حتی برخی مشاغل به هر دو زبان نیاز دارید.

 

کانادا یک کشور با آب و هوای سرد و قطبی است، گرچه در تابستان دمای 25-27 درجه را نیز تجربه می‌کنید اما خودتان را برای زمستان‌های سخت آماده کنید.

 

یکی از مهم‌ترین مشکلات افراد مهاجر این است که اکثرا دارای تحصیلات دانشگاهی هستند و انتطار دارند با ورودشان به کانادا، شغل و سمتی مشابه موقعیتشان در ایران داشته باشند؛ اما واقعیت این است که در اینجا اینطور نیست!

 

کانادایی‌ها ترجیح می‌دهند در تمام مشاغل، چه راننده‌ی اوبر و چه شغل‌های مهندسی، افراد تحصیل کرده داشته باشند. بی تعارف باید بگوییم که برای تعداد زیادی از افراد، این شرایط ، خیلی بهتر از شرایط زندگی قبلیشان است.

 

شاید مجبور باشید از شغل‌های ابتدایی شروع کنید تا زمانی که شغل مناسب خودتان را پیدا کنید. این را بدانید که اگر مهارت خوبی داشته باشید و زبان انگلیسی و یا فرانسوی را هم خوب بدانید، به محض ورود به کانادا، می‌توانید شغل مناسب و امکانات زیادی کسب کنید.

 

منابع:

تجربه زندگی در کانادا

تاثیر دراز و نشست بر کوچک شدن شکم و راهکارهای آن

۱۶ بازديد

این روزها داشتن شکمی صاف و کاهش چربی در ناحیه شکم برای بسیاری مثل آرزو شده است. تا انجا که حاضرند از هر روشی و با هزینه های بسیار به سایز دلخواه خود برسند. شاید شما هم به علت تجمع چربی در ناحیه‌های خاصی از بدن خود برای مثال چربی شکم و پهلو، پشت بازو، باسن، داخل ران و… وقتی وارد باشگاه می‌شوید، از مربی می‌خواهید که فقط تمریناتی را به شما بدهد که روی چربی این مناطق کار کند. به طور مثال از مربی خود می خواهید برای کوچک شدن شکم با دراز و نشست به شما تمرین دهد. در مجموع می دانید که ورزش کردن تنها راه حل واقعی و دائمی خلاص شدن از این چربی خسته کننده شکم و پهلو است.

 

کوچک شدن شکم با دراز و نشست … آیا اصلاً چربی سوزی به صورت موضعی امکان پذیر است؟

 

این باور که چربی یک ناحیه خاص بدن را می توان با ورزش به صورت موضعی کاهش داد، به پژوهشی که در سال ???? انجام شد برمی‌گردد. این پژوهش برای اولین بار ادعا کرد که چربی در مناطقی که عضله فعال است، به صورت موضعی کاهش می‌یابد. اما تمامی تحقیقات بعدی تا به امروز به اشتباه بودن این ادعا اذعان کرده‌اند.

برای مثال تحقیقی در سال ???? انجام شد و در آن تأثیر دراز و نشست بر لاغری شکم و کاهش چربی شکم بررسی شد. آزمودنی‌ها به دو گروه تقسیم شدند: گروهی که هفت مدل دراز و نشست را در دو نوبت و در ده تکرار انجام دادند و گروه دیگری که هیچ ورزشی انجام ندادند. هر دو گروه رژیم غذایی کنترل شده داشتند که به یک میزان کالری دریافت می کردند. بعد از شش هفته نتیجه‌ای که به دست آمد بسیار جالب بود. گروهی که تمرینات دراز و نشست را انجام دادند ‌نسبت به گروه دوم که تمرین نکردند کاهش چربی چندانی در ناحیه شکم‌شان اتفاق نیافتاد!

 

کوچک شدن شکم با دراز و نشست … چرا در بعضی مناطق بدن چربی بیشتری ذخیره می شود؟

 

بدن هر فردی بسته به ژنتیک، سن و جنس، چربی را در مناطق خاصی ذخیره می‌کند. وقتی افراد به کاهش وزن خود اقدام می‌کنند، بدن با ترتیب خاصی چربی را از دست می‌دهد. این ترتیب در بدن هر شخص متفاوت است. به‌علاوه تحقیقات نشان داده است که تمرینات ممتد و با تکرار زیاد در ناحی? شکم می تواند باعث آسیب به ستون فقرات در ناحیه کمر شود.

مقالات بیشتر را نیز می توانید در مجله سلامتی و تندرستی سبزینه راه بخوانید.

 

شما برای از بین بردن چربی شکم و لاغری شکم چه راه هایی را امتحان می کنید؟

 

شما هم اولین گزینه برای مبارزه با چربی شکم که به ذهنتان میرسد دراز و نشست است؟ اما واقعاً کوچک کردن شکم با دراز و نشست امکان پذیر است؟

اگر شما هم اعتقاد دارید دراز و نشست شکم را کوچک میکند، دست نگه دارید! شما با اینکار تنها زمان خود را از دست می دهید!

همانطور که گفتم تحقیقات تا به امروز گزارش کردند که از بین رفتن چربی به صورت موضعی امکان‌پذیر نیست. انواع تمرینات درازونشت می تواند باعث تقویت عضلات شکم شما شود. اما در نهایت از چربی شکم شما کم نمی کند و  کوچک شدن شکم با دراز و نشست اتفاق نمی افتد. برای داشتن شکمی صاف باید نکاتی را رعایت کنید که یکی از این نکات کلیدی ورزش است. زمانیکه هدف شما از ورزش کردن کاهش چربی شکم است باید ترکیبی از تمرینات بدنسازی و هوازی را همزمان در برنامه خود داشته باشید. ترکیب بدنسازی و هوازی بیشترین کمک را به لاغری شکم خواهد کرد. کوچک شدن شکم با دارز و نشست شاید در کنار این تمرینات تنها سهم بسیار اندکی داشته باشد.

 

بهترین راه حل برای کوچک شدن شکم چیست؟

 

موضوعی که برای کاهش چربی شکم باید بدانید این است که باید کالری بیشتری بسوزانید و کالری کمتری دریافت کنید. پس بهتر است در برنامه تمرینی بدنسازی خود به جای ساعت‌ها دراز و نشت، حرکاتی که باعث می‌شود شما کالری بیشتری بسوزانید مثل اسکوات، لانج و سایر حرکات چند مفصلی انجام دهید. در بخش هوازی از تمرینات اینتروال استفاده کنید و در کنار تمام این تمرینات یک رژیم غذایی سالم و مناسب خودتان را داشته باشید.

 

 

زمانیکه شما تصمیم به لاغری شکم خود دارید باید این نکته را بدانید چربی بدن به طور یکنواخت از تمام نواحی بدن که چربی تجمع یافته مثل شکم، پهلو، ران، باسن، بازو و صورت کم می‌شود. باز هم تکرار می کنم اولویت اینکه چربی از کدام ناحیه کم شود به ژنتیک شما وابسته است.

هدف من از نوشتن این مطلب آگاه ساختن شما از این موضوع است که کوچک شدن شکم با دراز و نشست به تنهایی امکان پذیر نیست. شما می‌توانید در برنامه هفتگی خود از انواع تمرینات دراز و نشست در تعدادی معقول به منظور تقویت عضلات این ناحیه بهره بگیرید اما نه با هدف کاهش چربی شکم!

 

خلاصه کلام

 

داشتن شکم صاف یک رویا نیست، اما دست یافتن به آن هم کمی صبر، انگیزه و پشت کار می خواهد. هیچ کرم و ژلی نمی تواند به صورت موضعی چربی شکم شما را کم کند. هیچ قرص چربی سوزی بدون عوارض شکم شما را لاغر نمی کند. تنها راه اصولی و درست، داشتن برنامه تمرینی است که کل بدن و به ویژه عضلات اصلی شما را هدف قرار می دهد. همچنین رعایت رژیم غذایی مناسب که می تواند در کوچک شدن شکم تاثیر بسزایی داشته باشد.

شما چه تجربه‌ای از تمرینات دراز و نشست دارید؟ فراموش نکنید هر سوال یا نظری در این زمینه داشته باشید، می‌توانید در قسمت نظرات یا در شبکه های اجتماعی سبزینه راه با ما در میان بگذارید.

 

 

https://www.blogtalkradio.com/astonpark33

https://visual.ly/users/astonpark33/portfolio

https://www.viki.com/users/astonpark33_588/about

https://infogram.com/untitled-chart-1h7z2l8zmvvqx6o?live

https://slides.com/astonpark33

https://www.yelp.ca/user_details?userid=b0ONN6vMHP5aiQ-2sLIWWg

https://logopond.com/AstonPark33/profile/600008/?filter=&page=

https://list.ly/astonpark33/favorites