نكاتي كه در حين خريد باعث كاهش خطر ابتلا به كرونا مي شود

۲۹ بازديد

نكاتي كه در حين خريد باعث كاهش خطر ابتلا به كرونا مي شود

 

مي دانيم كه بهتر است تا زماني كه كرونا وجود دارد و تا اين حد هم خطرناك است تا جاي ممكن بيرون از خانه نشويم. براي خريد مايحتاج ضروري نيز بهتر است به صورت اينترنتي اقدام به تهيه آن ها كنيم تا در امنيت و ايمني باشيم. اما گاها مجبوريم براي خريد برخي از چيزهاي مورد نيازمان سري به فروشگاه ها بزنيم. رعايت موارد و نكات ايمني بيشتر باعث مي شود كه ريسك ابتلا را بسيار كمتر كنيم.

اول از همه بهتر است ساعت خوبي را براي خريد در نظر بگيريد. همه مي دانيم كه در ساعت هاي عصر فروشگاه ها و سوپرماكت ها شلوغ تر هستند. بهتر است كه در صورت امكان ساعتي را براي خريد انتخاب كنيم كه حدس مي زنيم فروشگاه خلوت تر باشد.

بهتر است فروشگاه ها و مراكز خريدي را انتخاب كنيم كه جمعيت كمتري در ان ها وجود دارد. برخي از فروشگاه ها و مراكز خريد هميشه شلوغ و پر از جمعيت هستند. پس بهتر است فروشگاه هاي ديگر را انتخاب كنيم.

يك ليست خريد از اجناس مورد نيازتان تهيه كنيد تا در زمان ورود به فروشگاه بدانيد كه بايد به كدام قسمت براي پيدا كردن آن ها برويد و خريدتان را زودتر تمام كنيد. اين كار به شما كمك مي كند زمان كمتري را در فروشگاه براي خريد كالاهاي مورد نيازتان صرف كنيد.

حتما و حتما ماسك داشته باشيد. استفاده از ماسكهاي تنفسي سه لايه اي و ماسكهاي ديگر با درجه حفاظتي بالاتر مثل ماسك سه بعدي از شما در محيط فروشگاه كه جمعيت زيادي هم وجود دارد بهتر محافظت مي كند. هرگز بدون ماسك وارد فروشگاه ها نشويد. فروشگاه ها از اماكن خطرناك هستند و بايد بسيار مراقب باشيد.

يك ضدعفوني كننده همراه داشته باشيد و به صورت مرتب دستان خود را ضدعفوني كنيد. ممكن است مجبور شويد مرتب به چرخ خريد و يا كالاها و قفسه ها دست بزنيد. پس بهتر است مرتب دستان خود را با محلول ها يا ژل هاي ضدعفوني كننده پاكسازي كنيد.

به هيچ عنوان به كالاهايي كه نياز نداريد دست نزنيد. مستقيم به سراغ كالاهاي مورد نيازتان برويد و آن ها را يكي پس از ديگري برداريد. از تماس با كالاهايي كه نياز نداريد به شدت خودداري كنيد. اين كالاها ممكن است توسط اشخاص ديگر هم برداشته شده باشند و آلوده به ويروس باشند. سعي كنيد تماس با سطوحي مثل قفسه ها با دستان شما به حداقل برسد.

بهتر است يك دستكش در دست كنيد تا دستان شما به صورت مستقيم با كالاها و چرخ خريد برخورد نداشته باشد. اين كار خيلي بهتر از خريد بدون دستكش است. حتي اگر ضدعفوني كننده همراهتان باشد. پس از اتمام خريد نيز دستكش را از دستان خود خارج كنيد و دور بيندازيد.

يك ماسك اضافي همراهتان باشد تا اگر ماسكتان به هر دليلي آلوده يا خيس شد آن را دور بيندازيد و از ماسك تازه تر استفاده كنيد. ممكن است در فروشگاه گرمايي وجود داشته باشد و باعث شود ماسك شما به خاطر عرق كردن خيس شود. خيس شدن ماسك باعث مي شود كه ديگر كارايي لازم را نداشته باشد. پس بهتر است در اين صورت از ماسك ديگري استفاده كنيد.

از خوردن خوراكي در فروشگاه خودداري كنيد. اين كار باعث مي شود كه مجبور شويد ماسكتان را برداريد. خوردن خوراكي در فروشگاه مي تواند باعث ابتلاي شما به كويد نوزده شود. پس تا زماني كه از فروشگاه خارج نشده ايد و به مكان امن نرفته ايد خوراكي خوردن را فراموش كنيد.

همان طور كه گفتيم بايد سريع تر خريد خود را انجام دهيد و زودتر از فروشگاه خارج شويد. از پرسه زدن بي جهت و براي سرگرمي در فروشگاه ها پرهيز كنيد. كروناي جهش يافته شوخي بردار نيست. خريد شما بايد در كمترين زمان ممكن انجام شود. سريع تر كالاهاي مورد نيازتان را برداريد و پس از پرداخت وجه آن از فروشگاه خارج شويد.

از خريد كالاهاي بدون بسته بندي تا جاي ممكن پرهيز كنيد. حتي حبوبات را به صورت بسته بندي بخريد. پس از رسيدن به خانه آن ها را با محلول ضدعفوني كننده الكلي پاكسازي كنيد.